کد خبر: ۱۲۹۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰

بادامچیان: حكومت بر مردم، بیعت مردم را میخواهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو فراكسیون اصولگرایان با بیان آنكه حضرت امیر در مورد جریانات انحرافی چون خوارج مقتدرانه عمل می كردند، گفت: ملاك انتخاب حضرت علی(ع) ، در انتخاب همراهان خود لیاقت بود و نه ارتباطات و خویشاوندی.

اسدالله بادامچیان درگفت وگو با خبرنگار خانه ملت، با تبریك سالروز میلاد حضرت امیرالمومنین، گفت: درطول مبارزه، یكی ازشیوه‌های ما تبعیت ازحضرت امیر بوده و است، چه برای یارانی كه در جهاد مسلحانه شركت كردند و چه برای یارانی كه در مبارزات مخفی كاركردند، ایشان اسوه بود.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات واسلامشهربا بیان آنكه امثال رجایی‌ها شیعیان خالص حضرت امیر بودند، گفت: شخصیت های زیادی داشتیم كه به تبعیت ازعلی(ع) مبارزه می كردند.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس با بیان آنكه همیشه حكومت علی برای همه كسانی كه به مسئله سیاست در حكومت توجه می كنند یك اسوه ممتازاست، اضافه كرد:اسوه بودن حضرت امیر در جهات مختلف برای همه قابل تامل است.

حكومت بر مردم، بیعت مردم را میخواهد

وی به نحوه انتخاب حضرت علی(ع) در روزغدیرخم اشاره كرد و گفت: پیغمبر درغدیر خم ایشان را معرفی می كند، ضمن آنكه می فرمایند این یك دستور است، اما از آنجا كه حكومت بر مردم است، بیعت مردم را می‌خواهد و حتی از زنانی كه درآن روزگار جایگاهی نداشتند، بیعت می گیرد.

بادامچیان به شعری ازمثنوی مولانا در تفسیرخطبه غدیر و نحوه انتخاب حضرت امیر اشاره كرد و افزود: مولانا می گوید كیست مولا آن كه آزادت كند، بند رقیت زبندت بازكند، بنابراین این نوع خلافت و حكومت سلطه و حاكمیت نیست، آزاد كردن انسان‎ها آن هم با حركت ولایی است.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس حركت ولایی را حركتی مبنی برپیوند مستحكم با مردم دانست و تصریح كرد: حركت ولایی پیوندی با محبت، صمیمت و مودت است، چیزی كه در امام و مقام معظم رهبری به خوبی دیدیم.

انحراف درمسائل حكومت و خلافت از نزدیكان پیامبرسرچشمه گرفت

نماینده مردم تهران با اشاره بر مخالفت اطرافیان ایشان با زمامداری علی (ع) نیز گفت: خود این موضوع جالب است كه همیشه مراقب باشیم كه انحراف درمسائل حكومت و خلافت حتی از نزدیكان پیامبر سرچشمه می گیرد ودر این باره باید همان حرف علی كه گفت، حق را بشناس و دیگران را به حق بسنج در دستور كار ما قرار گیرد.

بادامچیان رعایت مصالح كشور را بعد دیگری از شیوه حكومت حضرت علی دانست و خاطرنشان كرد: پیروی از این اصل یعنی تحمل خیلی از مشقت‌ها، چرا كه علی هم با كسانی كار كرد كه كه غصب خلافت وی را كردند، ایشان مصلحت اندیشی كرد و بعد مشاورهمان كسانی شد كه مانع خلافت وی شدند، یعنی مشاور خلیفه اول و دوم می شود.

وی به نحوه رفتار و اخلاق حضرت امیر اشاره كرد و گفت: وقتی كه مردم از اواستقبال می كنند، او می آید و خلافت را می پذیرد و تنها به تكلیف آن را می پذیرد و بعد درخلافت نحوه زندگی او با قبل فرق می كند. اینكه می گویند قبلاعلی نان خشك می خورده و ساده زیست بوده متعلق به دوران خلافت او بوده است چرا كه در زمان غیر از خلافت بهترین لباس و غذا را داشته است.

نماینده مردم تهران تصریح كرد: حضرت علی می فرمایند؛ خداوند به پیشوایان جامعه حالا چه كسانی كه برای جامعه مطرح هستند و چه كسانی كه در جامعه مسئولیت وشهرت دارند ، وظایفی فرض كرده تا توده عامه مردم از انجام آن وظایف احساس آرامش كنند.

رفتار علی(ع) در برخورد با جریان انحرافی

بادامچیان در رابطه با رفتار حضرت امیر درباره جریانات انحرافی، گفت: دررابطه با جریانات انحرافی چون خوارج و منافقین مقتدرانه و قوی عمل می كنند و نوع برخوردش با توده های مردم و همچنین نوع رسیدگی ایشان به مشكلات مردم ستودنی است.

بادامچیان با بیان آنكه علی (ع) در مورد انتخاب همراهانش به جای قوم و خویش پرستی از شخصیت‌های موجه و لایق استفاده می كرد، خاطرنشان ساخت: ملاك انتخاب حضرت علی برای همراهان خود لیاقت بود و نه ارتباطات و خویشاوندی.

حضرت علی(ع) در حكومت‌داری اصول خاصی را مورد توجه داشت كه بسیاری از آنها در نامه‌هایی كه به شخصیت‌های مختلف از جمله مالك اشتر می نوشت و در نهج البلاغه نیز آمده، قابل درك و دریافت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۶
0
0
این پیامبر جدید که حلول کرده را به ما هم معرفی کنیم تا معجزاتش را درک کنیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین