کد خبر: ۱۲۹۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳

ایران گوشت اختاپوس به ایتالیا صادر می‌كند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر‌کل شیلات هرمزگان از صادرات حدود ۳۰۰ هزار کیلو مارماهی به ویتنام و ۲ هزار کیلو گوشت اختاپوس به ایتالیا خبر داد.

قدرت میرزاده امروز در گفت‌وگو با فارس در بندرعباس با اشاره به فعالیت‌های شیلات طی سال‌ گدشته‌ اظهار داشت: صادرات آبزیان در سال ۸۹ دارای روند مناسب بوده است.

وی در همین راستا افزود: میزان کل صادرات آبزیان در مدت زمان یاد شده به ۹ میلیون و ۶۶۸ هزار کیلوگرم رسیده‌ که ارزش دلاری این میزان صادرات آبزی برابر با ۲۳ میلیون و ۶۵۸ میلیون دلار است.

مدیر‌کل شیلات هرمزگان ادامه داد: اقلام صادراتی شامل صادرات یال اسبی به میزان ۵ هزار و ۹۱۲ کیلو با ارزش ۸ میلیون و ۲۷۷ هزار دلار به چین، کره جنوبی، ویتنام، هنگ‌گنگ و تایلند است.

میرزاده با بیان اینکه در سال ۸۹، ۸۲۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم میگو پرورشی نیز با ارزش ۴ میلیون و ۱۱۷ هزار دلار به امارات، کویت و ایتالیا صادر شده است، از صادرات ۶۳۸ کیلوگرم بال کوسه خشک به کشور امارات خبر داد.

وی افزود: طی سال گذشته حدود ۹۰۰ هزار کیلو‌گرم شبه شوریده با ارزش یک میلیون و ۷۹۶ هزار دلار به کشورهای تایلند، کره جنوبی و چین توسط صیادان صادر شده است.

میرزاده اضافه کرد: همچنین به دلیل بازار مطلوب گونه مارماهی، ۲۹۸ هزار کیلوگرم از این آبزی با ارزش ۴۱۸ هزار دلار به کشور ویتنام صادر شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: از گونه اسکویید نیز ۱۶۹ هزار کیلوگرم به ایتالیا، اسپانیا و مالزی صادر شده است.

این مسئول از صادرات یک میلیون و ۲۹۶ هزار کیلوگرم ماهی مرکب به کشورهای کره، ویتنام، هند، چین، اسپانیا و ایتالیا و همچنین صادرات ۲ هزار کیلوگرم گوشت اختاپوس به ایتالیا طی سال‌ گذشته خبر داد.

وی گفت: کشور کویت یکی از مشتریان میگوی دریایی و ماهی تازه استان است که در این راستا از این دو مورد به ترتیب در مدت زمان یاد شده ۲۵ هزار و ۲۴۲ کیلوگرم به این کشور صادر شده است.

میرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هرمزگان از ظرفیت‌های شیلاتی بسیار بالایی برخوردار است، ابراز داشت: این ظرفیت‌ها به ویژه منابع ذخایر آبزی باید به طور صیحیح و بهینه مدیریت شوند که در این راستا نیاز به همکاری و مساعدت تمام بخش‌های مرتبط با حوزه دریا احساس می‌‌شود.

‌استان هرمزگان با ۲۷ هزار صیاد رتبه نخست آبزیان به ویژه پرورش میگو را به خود اختصاص داده است.

محصولات تولیدی این استان به دو بخش دریایی و پرورشی دسته‌بندی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین