کد خبر: ۱۲۹۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸

آیت‌الله نمازی: برخی با بدحجابی می‌خواهند با نظام مقابله کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو مجلس خبرگان رهبری از استان تهران گفت: برخی از افراد، اغراض سیاسی داشته و از طریق بدحجابی می‌خواهند با حاکمیت مقابله کنند؛ نیروی انتظامی باید با این افراد برخورد کند.

آیت الله عبدالنبی نمازی با بیان اینکه مسئله حجاب یکی از احکام ضروری، مسلم و قطعی اسلام است، اظهار داشت: تمام فرقه‌های اسلامی از اهل سنت تا شیعه باید در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گام بردارند.

وی ادامه داد: در اهل سنت فرقه‌‌های مختلفی از جمله شافعی و حنبلی و در اهل شیعه نیز فرقه‌های مختلفی از قبیل دوازده امامی، هفت امامی و چهار امامی وجود دارد که همه این فرقه‌ها بر اصل ضرورت حجاب، اتفاق نظر دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسئله حجاب را قرآن مطرح می‌کند و تمام کسانی که به این کتاب آسمانی اعتقاد دارند، به امر حجاب نیز معتقدند، گفت: حجاب امری ضروری است و اگر کسی ضرورت یا وجود حجاب را انکار کرده و به انکار نبوت منتهی شود، مرتد است.

آیت الله نمازی با بیان اینکه اسلام برای اینکه زن مورد سوء‌استفاده قرار نگیرد، او را به عنوان سرمایه بزرگ اجتماعی و خانوادگی می‌داند، افزود: در واقع این سرمایه نباید در معرض افراد سوء‌استفاده‌گر قرار گیرد چرا که طهارت و پاکی زن باعث پاکی و طهارت خانواده و فرزند می‌شود.

* امنیت زن به عفاف و حجاب او بستگی دارد
وی با اشاره به اینکه اگر زنی با عفاف و حجاب باشد، خانواده سالمی را نیز اداره می‌کند، اظهار داشت: زن به عنوان یک رکن اساسی در خانواده و جامعه مطرح است و باید سلامت و امنیت او محفوظ بماند؛ در واقع سلامت و امنیت زن در جامعه به عفاف و حجاب او بستگی دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر دختران جوان بخواهند با وضعیت غیر اسلامی و بدون حجاب در اماکن عمومی تردد کنند، طبیعی است که جوانان تحریک شده و چشم طمع به آنها خواهند داشت، گفت: در این میان، نبود حجاب، سلامت جامعه، امنیت اجتماعی و خانواده را از بین می‌برد.

* بهترین نمونه در خصوص مضرات بدحجابی، وضعیت زنان در دنیای غرب است
آیت الله نمازی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر خانواده‌ها در غرب متلاشی شده‌اند، ادامه داد: از بهترین نمونه‌ها در خصوص مضرات بدحجابی می‌توان وضعیت زنان در غرب را نام برد؛ در حقیقت آرامش در خانواده‌های غربی وجود ندارد چرا که زنان و مردان آزادی جنسی دارند؛ از نظر اخلاقی نیز خانواده در غرب متلاشی است.

وی با بیان اینکه اسلام برای حفظ سلامت خانواده، جامعه و نسل‌های آینده، رعایت حجاب را تدبیر کرده است، اظهار داشت: نظام اسلامی باید به گونه‌ای سیاست‌گذاری کند تا در برنامه‌های آموزشی مدارس دخترانه در مقاطع مختلف و در دانشگاه‌ها، ضرورت، فلسفه و دستاورد حجاب توضیح داده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
حضرت آیت الله بخدا رفتارهای ظالمانه بیشترین لطمه را به نظام زده و می زند. نه بدحجابی بانوان، که تازه آن هم ریشه در رفتارهای غلط متولیان امر دارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین