کد خبر: ۱۲۹۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۹

همسر شیرازی امیر قطر سفرای خارجی را به زادگاهش می‌آورد+عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همسر امیر قطر در اقدامی نادر مقدمات سفر سفرای خارجی حاضر در قطر به زادگاهش – شیراز- را فراهم کرد. هنوز مشخص نیست آیا همسر ایرانی الاصل امیر قطر نیز به ایران خواهد آمد یا خیر.

هیاتی بیست نفره از سفرای کشورهای خارجی مقیم قطر فردا وارد شیراز می شوند. گفته می شود ایرانی بودن همسر امیر قطر مهم ترین دلیل فراهم کردن این سفر از سوی دستگاه دیپلماسی قطر بوده است. 

این سفر در حالی انجام می‌شود که سفر اردیبهشت ماه همسر امیر قطر به ایران به دلیل مخالفت شدید برخی گروههای داخلی لغو شد. این سفر قرار بود بنا به دعوت رسمی همسر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری انجام شود.

همسر ایرانی امیر قطر اهل شیراز است و درسال 1999 در لندن با حاکم قطر ازدواج کرده و دارای یک پسر و یک دختر می باشد. اولین آشنائی او با حاکم قطر در میهمانی افطاری حاکم در قصر شیخ قطر واقع در منطقه باغ اناری شیراز بوده است.

به نظر می رسد ایران نیز فرصت حضور سفرای خارجی حاضر در قطر در کشور را مغتنم شمرده و برنامه‌هایی را نیز برای زمان حضور کوتاه مدت آنها در ایران تدارک دیده است.

برهمین اساس، سرپرست استانداری فارس در خصوص برنامه و اهداف این سفر گفت: سفرای این کشورها با هدف بررسی ظرفیت های اقتصادی استان فارس و بازدید از اماکن فرهنگی، تاریخی و مراکز تفریحی وارد فارس می شوند.

سید فرهاد سجادی با اشاره به موقعیت راهبردی استان فارس و همچنین وجود ایرانیان مقیم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و علاقمند به سرمایه گذاری در استان افزود: این بازدید در راستای اجرای مصوبه دور سوم سفر رئیس جمهور به استان فارس در رابطه با تعیین فارس به عنوان استان معین در جذب سرمایه گذاری های تولیدی و تجاری کشور های حوزه خلیج فارس صورت می گیرد.

وی ادامه داد: نشست تخصصی سفرا با اعضاء اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شیراز از دیگر برنامه های سفر دو روزه هیئت مذکور به استان فارس است. سرپرست استانداری فارس ابراز امیدواری کرد: اینگونه مراودت بتواند زمینه رشد و توسعه اقتصادی درهمه نقاط استان مستعد و پهناور فارس را فراهم کند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
3
با سلام و تشکر از شما ولی فکر کنم یکم عقب باشین آخه دیروز سفرای 20 کشور به همراه خانواده هاشون و بدون همسر امیر قطر بازدید از حافظیه و سعدیه و تخت جمشید داشتند پس مطمئنا نمی تونن فردا بیان !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
3
آفرين بر اين زن ايراني ببينم هيچ پادشاه اروپايي زن نميخواد من نوبت گرفتم يادتون نره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
1
سفرای کشورهای خارجی در قطر؟!!!مگر این کشورها در ایران سفیر ندارند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
1
سلام.
افتاب از شما بعید بود با این اخبار...!
زن امیر قطر ایرانی نیست.
http://en.wikipedia._org/wiki/Hamad_bin_Khalifa_Al_Thani Marriages__and_children
این صفحه گویا این موضوع است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
1
باید مشخص شود نظر لباس شخصی ها با این سفر چیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
1
وقتی دارید از شیخه موزه صحبت می کنید بد نیست حد اقل یه اطلاعات کامل تری راجع به ایشون داشته باشید . ایشون سال 1978 با امیر قطر ازدواج کردن و الان صاحن 6 فرزند هستن . این حرف که ایرانی هستن ایشون هم مورد تایید یا تکذیب ایشون واقع نشده که این طور با اطمینان تیتر می زنین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین