کد خبر: ۱۲۹۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۷

بروجردی: مشکل ملک‌زاده حل نشود، صالحی استیضاح می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب آقای ملک زاده در شان وزارت خارجه نبود و باید افرادی بدون حاشیه در این وزارتخانه منصوب شوند.

سیدعلاءالدین بروجردی در پایان جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر امورخارجه گفت: در جلسه امروز 14 سوال نمایندگان عضو کمیسیون از وزیر پرسیده شد که آقای صالحی به این سوال ها پاسخ داد.

نماینده مردم بروجرد گفت: بحث دخالت گروهک های تروریستی پژاک در مناطق مرزی ایران و اینکه کشور ارمنستان پایگاهی به آنها داده است یکی از سوالات بود که نماینده سوال کننده برخورد با دولت ارمنستان را خواستار شده بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص دیگر محورهای این جلسه گفت: مقوله پرسروصدای معاون اداری وزارت خارجه نیز در این جلسه بحث شد که موضع اعضای کمیسیون مشابه نظر دیگر نمایندگان غیرعضو این کمیسیون بود.

وی گفت: شخصیت صالحی در مجلس شخصیتی علمی و به دور از اینگونه انتخابهاست که قطعا چنین انتخابی متناسب با شئونات وزارت خارجه نیست.

بروجردی با اشاره به اینکه وزارت خارجه از حساس ترین وزارتخانه های جمهوری اسلامی است گفت: افرادی که در این وزارتخانه در جایگاه مهم معاون وزیر انتخاب می شوند باید بدون حاشیه باشند و مقبولیت عام داشته باشند که این شرایط نه تنها در باره ملک زاده نبود بلکه عکس آن هم وجود داشت.

وی گفت: در هر حال نمایندگان طرح استیضاح وزیر را مطرح کرده اند و تا اعلام وصول آن در سه شنبه فرصت مناسبی است که وزیر خارجه از وضع فعلی خارج و مشکل حل شود.

بروجردی ابراز امیدواری کرد: با تدبیر رئیس جمهور و تصمیم وزارت خارجه با توجه به شرایط حساس منطقه این مشکل حل شود.

وی تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از نمایندگان در بحث استیضاح مُصِر هستند و اگر مشکل حل نشود در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده بروجرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پاسخ صالحی را در این جلسه قانع کننده دانستید یا نه گفت: در هر حال چون حکم معاون را شخص وزیر امضا می کند مجلس ، موضوع را متوجه وزیر می داند و هر گونه توجیهی خارج از این چارچوب مورد قبول نمایندگان نیست.

وی در پاسخ به سوالی در باره محورهای استیضاح نیز گفت:‌ مجموعه عزل و نصب ها ، نحوه اعزام برخی کارمندان و نوع نظارت بر سفارتخانه ها به عنوان خط مقدم سیاست خارجی از محورهای استیضاح بود و از نظر ما کسانی باید در این وزارتخانه مسئولیت بگیرند که مقبولیت همه جانبه داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین