کد خبر: ۱۲۹۵۲۹
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۱
در یک جنگ اطلاعاتی انجام شد؛

شوک بزرگ حزب الله به اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حزب‌الله لبنان در جنگ اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی توانست تعدادی از جاسوس‌های این رژیم در درون حزب‌الله را شناسایی کرده و با دستگیری آنها شوک بزرگی به رژیم صهیوینستی وارد آورد.

منابع امنیتی آگاه لبنانی در گفت‌وگو با روزنامه اللواء اعلام کردند: سرویس امنیتی حزب‌الله لبنان تعدادی از کسانی که وارد این حزب شده و برای سرویس اطلاعات رژیم صهیونیست (موساد) جاسوسی می‌کردند بازداشت کرد.

این منابع در ادامه افزود: تعداد این افراد تاکنون به شش تن رسیده است و آنها از مناطق مختلف جنوب لبنان دستگیر شدند.

منابع امنیتی آگاه لبنانی همچنین تاکید کردند: اهمیت این عملیات در این نکته نهفته است که این برای اولین بار است که این تعداد از جاسوس‌های اسرائیل در صفوف حزب‌الله شناسایی می‌شوند. برخی از آنها پست‌های مهم و حساسی در حزب‌الله و یا در عرصه مقاومت در دست داشتند.

این منابع در ادامه افزودند: نیروهای امنیتی حزب‌الله لبنان برخی از این عناصر را از گذشته زیر نظر داشته است و دستگیری آنها براساس مدارک موجود در خصوص جاسوسی برای دشمن صهیونیستی صورت گرفت.

منابع آگاه لبنانی همچنین تاکید کردند: تحقیقات در خصوص اینکه آیا این افراد شبکه‌های مستقل متشکل از افراد مختلف تشکیل داده‌اند یا اینکه با اعضای درون حزب و یا دیگر احزاب در ارتباط هستند همچنان ادامه دارد.

آنها در ادامه افزودند: نیروهای امنیتی حزب‌الله لبنان توانستند دستگاه‌ها و مدارک مصادره شده از این جاسو‌س‌ها را بررسی کنند و آنها را با مدارکی که پیشتر از دیگر جاسوسان گرفته بودند مقایسه کنند.

منابع امنیتی لبنان همچنین عنوان داشتند: بسیاری از کسانی که از سوی سرویس اطلاعات ارتش لبنان وسرویس امنیتی حزب‌الله در این زمینه بازداشت شدند اعتراف کردند که جمع آوری اطلاعات در خصوص حزب‌الله، رهبران آن و سیستم‌ امنیتی این حزب یکی از وظایف محوله به آنها از سوی دشمن اسرائیلی بوده است.

از سوی دیگر روزنامه کویتی الرای در گزارشی نوشت: جنگ اطلاعاتی میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل وارد مرحله خطرناکی شده است به طوری که اسرائیل به صورت بی سابقه‌ای وارد این حزب شده است.

این روزنامه در ادامه گزارش داد: نیروهای امنیتی حزب‌الله لبنان با ارائه اطلاعات نادرست به کسانی که فکر می‌کردند با اسرائیل در ارتباط هستند تلاش کردند تا آنها را ردیابی کرده و مدارکی به دست آوردند.

روزنامه الرای همچنین نوشت: برخی از کسانی که در حزب‌الله با اسرائیل رابطه داشتند پست‌های بسیار مهم در حزب به دست داشتند.

نیروهای امنیتی حزب الله افراد مشکوک در این زمینه را تحت مراقبت قرار داده و واکنش‌های اسرائیل را رسد می‌کردند.

روزنامه الرای دستگیری این جاسوس‌های اسرائیلی را نوعی غافلگیری و شوک برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: اسامی این جاسوس‌های اسرائیلی که بین حزب‌الله لبنان نفوذ کرده بودند منتشر نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین