کد خبر: ۱۲۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۴ - ۰۰:۴۸

عسگر اولادی: نهضت آزادي ها با براندازها سر وسر دارند

آفتاب‌‌نیوز :  براي نمونه در وزارت آموزش و پرورش هزاران مدير باتجربه و تجربه پس داده مورد بايگاني قرار گرفتند و افراد جديدي جايگزين آنها شدند. ما در همان زمان نسبت به اين امر انتقاد داشتيم پس نبايد در دولت اصولگرايي كه ايجاد شده اين تجربه را تكرار كنيم و امري كه به آن انتقاد داشتيم در چرخه‌ي ديگر آن را تكرار كنيم.

البته لازم به ذكر است كه در استانداري‌ها، معاونت‌ها و مديران كل استانداري افرادي بودند كه با جريان برانداز و مطبوعات زنجيره‌اي همكاري داشتند و به علت اين همكاري و سابقه‌ي نه چندان خوبي كه دارند بايد تغيير داده شوند ولي در همين مكانها بسيار افرادي هستند كه سوابق خوب در عرصه‌ي مديريتي و اجرايي دارند ولي با اصولگرايان به معناي رايج آن همكاري نداشته‌اند. ما نبايد اين افراد را كنار بگذاريم و بايد از پتانسيل آنها استفاده كنيم.

وي در مورد اجماع در جريان اصلاح طلب و صحبت‌هاي اخير بادامچيان مبني بر اين كه بايد نفس مسيحا بدمد تا اين جريان به اجماع برسد نيز اظهار داشت: من خيلي خوشحال مي‌شوم كه جريان اصلاح طلب به اجماع برسد. در صورتي كه اين جريان به اجماع برسد و ما نيز به اجماع برسيم خواسته‌ي امام و رهبري محقق مي‌شود. چنانكه مقام معظم رهبري در سخنراني خود در كرمان دو جناح را به عنوان دو بال در كشور ما توصيف كردند و اگر اين دو جناح در كشور ما پراكنده باشند اين امر به ضرر نظام خواهد شد. منظور بادامچيان خطاب به كساني بوده كه صحبت از هماهنگي در جريان اصلاح طلب مي‌كنند اما به معناي واقعي خواستار هماهنگي در اين جريان نيستند.

عسگراولادي اظهار داشت: در فرهنگ ديني هيچ تشكلي جاي تشكل ديگري را تنگ نكرده و اجماع اصلاح طلبان را ما يك خبر خوش مي‌دانيم.

عسگر اولادي با بيان اين كه آقاي بادامچيان شعر نو گفته‌اند اظهار داشت: چندي پيش نيز آقاي حجاريان شعر نويي گفته بودند واظهار داشته بود كه جبهه‌ي دموكراسي خواهي مي‌تواند از موتلفه تا نهضت آزادي را در بر بگيرد.

وي گفت: نهضت آزادي اگر چهار اصل امام، انقلاب، ولايت فقيه و اسلام را بپذيرد چرا ما آنها را به رسميت نشناسيم.آنها برادران ايراني و مسلمان ما هستند.بنده همانطور كه مستحضريد مدتي با آقاي محمدرضا خاتمي دبير كل جبهه‌ي مشاركت مكاتباتي داشتم و اين مكاتبات باعث شد كه درجامعه مقداري آرامش حاكم شود.با آقاي ابراهيم يزدي نيز نه به عنوان دبير كل نهضت آزادي بلكه به عنوان دانشجويي كه در طول مبارزات انقلابي مي‌شناختم مكاتبه كردم.

عسگراولادي گفت: اگر نهضت آزادي در حال حاضر خط مشي مهندس بازرگان، دكتر شيباني و سحابي را در پيش بگيرد مي‌تواند در متن حضور داشته باشد. چرا ما نتوانيم ايرانيان را تحمل كنيم؟ ولي در حال حاضر متاسفانه اين جريان با براندازهاي نظام سر و سر دارند و موضع آنها را مي‌گيرند.

عسگراولادي گفت: به نظر من در حال حاضر شرايط براي حركت كردن به سمت يك ملت هماهنگ فراهم است و ما مي‌توانيم با استفاده از اين فرصت زمينه‌اي را فراهم كنيم تا تمامي احزاب با يكديگر تعامل داشته باشند. به نظر من ايراني كه در دنيا مطرح است با ايراني كه در احزاب محدود شده متفاوت است.

وي با اشاره به عضويت خود و مهندس بازرگان در ستاد جبران خسارت انقلاب اظهار داشت: به ياد دارم كه در آن زمان يكي ديگر از دوستاني كه در اين ستاد حضور داشت خطاب به مهندس بازرگان گفت شما افرادي دروغگو هستيد. مهندس بازرگان در آن موقع به من نگاهي كرد و مي‌خواست عملكرد من را مشاهده كند. من خطاب به آن دوست گفتم كه اتفاقا اينها آدم‌هاي پاك و صادقي هستند ولي يك ايراد دارند و آن اين است كه ذهنشان را از قبل از 28 مرداد بسته‌اند و بايد ذهن خود را باز كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین