کد خبر: ۱۲۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۴ - ۰۱:۱۶

شيراك به نيويورك نمى رود

آفتاب‌‌نیوز : شيراك به دليل سردرد هاى شديد و كاهش بينايى ناشى از بروز اختلال عروقى در بيمارستان نظامى« وال دو گراس» به مدت يك هفته بسترى بود. به توصيه پزشكان، شيراك بايد ۱۵ روز استراحت و از انجام سفرهوايى به مدت ۶ هفته پرهيز كند.

 به همين منظور و در غيبت امكان حضور شيراك در اجلاس ياد شده قرار است «دومينيك دو ويلپن» ، نخست وزير فرانسه به نمايندگى از كشورش راهى نيويورك شود. منابع خبرى فرانسه تصريح كرده اند كه شيراك به رغم بهبودى نسبى هنوز با اختلال بينايى روبرو است، اما پزشكان اميدوارند با استراحتى كه به وى تجويز كرده اند اين مشكل نيز بزودى برطرف شود.
رئيس جمهورى فرانسه بسيارى از ملاقات ها و سفرهاى خارجى خود را لغو كرده است، اما انتظار مى رود كه وى بتواند در نشست غير رسمى رؤساى كشورهاى دولت هاى عضو اتحاديه اروپا كه قراراست در ۲۷ و ۲۸ اكتبر تشكيل شود، شركت كند. در همين حال، اخبار رسيده از اليزه حاكى است كه وى امور عادى و جارى كشورش را دنبال مى كند و قرار است روز سه شنبه (امروز) و پيش از سفر دوويلپن به نيويورك رياست هيأت وزيران را برعهده گيرد. رئيس جمهورى فرانسه در نظر داشت در نيويورك از طرح خود مبنى بر وضع نوعى ماليات جهانى بر بليت هاى هوايى به نشانه همبستگى با مردم آفريقا و براى تأمين هزينه مبارزه با بيمارى هاى مهلكى چون ايدز، سل ، يرقان و ...دفاع كند.
در اين حال، حضور دوويلپن يادآور مذاكراتى است كه در فوريه سال ۲۰۰۳ در شوراى امنيت براى بررسى بحران عراق تشكيل شد و در آن زمان وى كه وزير امور خارجه بود ،با نطقى تند از آمريكا خواست از انجام جنگ در عراق خوددارى كند.
بروز اين اتفاقات و مطرح شدن بيش از پيش دو ويلپن در عرصه ملى و بين المللى موجب شده است مطبوعات و رسانه هاى فرانسوى از اقبال بالاى نخست وزير كه يكى از نامزدهاى احتمالى حزب حاكم اكثريت براى انتخابات رياست جمهورى سال ۲۰۰۷ است ، نام برند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین