کد خبر: ۱۲۹۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۵

بازرگان مصری دیداركننده با احمدی‌نژاد، متهم به تعرض به دختر ایرانی شد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محیی الدین غندور، عضو هیات مصری كه اخیرا به ایران سفر كرده، فاش كرد؛ تاجری به نام العقیلی از اعضای این هیات متهم شده كه هنگام اقامت در هتلی در تهران، به دنبال آزار و اذیت دختری ایرانی بوده است.

غندور در خلال دیدار هیئت مصری از ایران با كنسول مصر در تهران تماس گرفته و به اعلام كرده بود كه عضو همراهش در این هیات كه شامل شماری از شخصیتهای سیاسی و مطبوعاتی و شیوخ صوفیه و الازهر بودند، توسط ماموران ایرانی به اتهام تلاش برای آزار یك دختر بازداشت شده بود. 

غندور از كنسول مصر خواست برای آزادی العقیلی مداخله كند و به وی یك فرصت 48 ساعته برای ترك ایران قبل از رسمی شدن اتهام داده شده است. 

گویا عقیلی به دنبال توافق با یك شركت مسافرتی ایرانی برای تنظیم سفرهای سیاحتی شیعیان به مصر بوده است.

این سایت در پایان می افزاید: غندور قبل از بازگشت به مصر و بعد از همراهی با هیات مصری كه به درخواست مجتبی امانی، رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره به ایران آمده بود، به لبنان رفته است.

هنوز هیچ منبع ایرانی در این باره اظهار نظر نكرده، اما این احتمال كه این گونه اخبار ناشی از اختلافات و رقابتهای اعضای این هیات مصری باشد، بعید نیست.

این در حالی است كه چندی پیش روزنامه الاهرام چاپ قاهره در گزارشی به نقل از همین العقیلی، مدعی دیدار خصوصی وی با احمدی نژاد و اعلام آمادگی رئیس جمهور ایران برای صادرات گندم به مصر با تخفیف 10 درصدی شده بود.

به نوشته الاهرام العقیلی می گوید، پس از دیدار هیات مصری با رئیس جمهور ایران، از مجتبی امانی رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران خواستم كه به طور اختصاصی با احمدی نژاد دیدار كنم. با این دیدار موافقت شد. پس از دیدار احمدی نژاد با هیات مصری، به طور خصوصی با احمدی نژاد ملاقات كردم و او گفت كه ایران آمادگی دارد تمامی تسهیلات را در اختیار ملت مصر قرار دهد.

العقیلی اضافه كرد: سپس احمدی نژاد دستور داد تا با آقامحمدی دیدار كنم كه وی نیز در همین دیدار وعده های تخفیف گندم و آهن و اعزام گردشگر را داد.

پیگیری خبرنگار "آینده" از هتل مذكور، صحت آن را تایید می‌كند. اما هنوز منابع رسمی ایرانی در خصوص این خبر اظهار نظر نكرده اند.

لازم به ذكر است با توجه به سابقه زیاد فرهنگی و تمدنی ایران و مصر، ارتباط هیاتهای این دو كشور سودمند است، اما وجود برخی افراد حاشیه دار در چنین هیاتهایی به این موضوع ضربه می‌زند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
0
دو ماه دیگه نگید گروهی بود.......!افتاب جان ته قضیه رو درار
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین