کد خبر: ۱۲۹۶۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۷
اشتباه عجیب فدراسیون فوتبال: نامه AFC‌ گم شد!

ایران: صفر، عراق: 5! طلسم المپیک 40 ساله شد

منصوریان: این اتفاق باید در کتاب گینس ثبت شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با حذف تیم امید ایران از رقابتهای انتخابی المپیک کلکسیون شکست‌های فوتبال ایران کامل شد.

تیم فوتبال امید ایران که موفق شده بود با یک گل در اربیل، عراق را از پیش رو بردارد برای صعود به مرحله سوم رقابت‌های انتخابی المپیک لندن به یک مساوی نیاز داشت اما با شکست دو بر صفر در دیدار خانگی از رسیدن به مرحله سوم این رقابت‌ها باز ماند تا کلکسیون شکست‌های تیمهای ملی فوتبال ایران تکمیل شد.

تیم ایران در نیمه نخست با وجود نمایش برتر با گل امجد راضی با شکست یک بر صفر به رختکن رفت. با این نتیجه انتظار می‌رفت تیم امید ایران در نیمه دوم گل خورده را جبران کند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه با گل دقیقه 63 امجد راضی تیم ایران با دو گل از عراق عقب افتاد.

پیش و پس از گل دوم عراق، بازیکنان ایران بی برنامه نشان دادند و تنها بازی احساساتی را در دستور کار قرار دادند و حملات پر دامنه اما بی برنامه ایران نیز نتیجه‌ای به همراه نداشت و در نتیجه تیم ایران با دو گل به عراق باخت.

این نتیجه در شرایطی رقم خورد که عراقی‌ها چند موقعیت دیگر برای گلزنی به دست آوردند که در یکی از این صحنه‌ها "لک" دروازه‌بان ایران موقعیت تک به تکی را از حریف گرفت.

پس از گل دوم عراق، 15 هزار تماشاگری که در ورزشگاه آزادی حضور داشتند شعارهایی علیه کفاشیان سر دادند و خواستار کناره‌گیری او از ریاست فدراسیون فوتبال شدند. 

علی سعیدلو و بهرام افشارزاده هم پس از این گل تصمیم گرفتند ورزشگاه را ترک کنند. نکته جالب تشویق علی دایی در ورزشگاه بود. برای چند دقیقه‌ای تعدادی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه علی دایی را تشویق کردند که شگفتی همه را به دنبال داشت. 

محمد مایلی کهن نیز در بین تماشاگران حضور داشت و از شکست تیم امید کشورمان به شدت ناراحت بود.

بازیکنان ذخیره تیم امید کشورمان هم با چشمانی اشکبار محل جایگاه را ترک کردند و راهی رختکن شدند.

با این شکست تیم امید ایران نتوانست به جمع دوازده تیم برتر آسیا صعود کند و ناکامی برای فوتبال ایران در رسیدن به المپیک با این شکست 40 ساله شد.

در همین حال، سرمربی تیم ملی امید در نشست خبری پس از بازی این تیم با تیم عراق این گونه این اتفاق را شرح می‌دهد: متاسفانه امروز ساعت 11:30 در اردوی ما اتفاقی افتاد که همه بازیکنان پس از شنیدن آن تا 4 ساعت فقط گریه می‌کردند.

وی افزود: این اتفاق برای فوتبال ما یک فاجعه است. 4 ماه پیش یعنی در اوایل اسفند به فدراسیون اعلام کردند که کمال کامیابی‌نیا دو اخطاره است و در بازی بعدی ایران نمی‌تواند بازی کند اما امروز در اردوی ما تازه به ما گفته‌اند که در بازی قبل نباید از کامیابی‌نیا استفاده می‌کردیم به همین خاطر بازی رفت سه بر صفر به سود عراق اعلام شده است.

منصوریان ادامه داد: پس از آن همه بازیکنان را قسم دادم که این موضوع را به هیچ کس و حتی به خانواده‌های خود نگویند. تنها راهی که به ذهنم رسید این بود که کاری کنیم که حماسه ملبورن تکرار شود. به همین خاطر به کریم باقری زنگ زدم و گفتم الان به تجربه و روحیه‌ای که به ما می‌دهی نیاز داریم. تا ساعت 3 بعد از ظهر هنوز تردید داشتم این موضوع را به کی‌روش بگویم یا نه اما بالاخره این موضوع را به او گفتم چرا که او سوپروایز تیم ماست. وقتی کی‌روش این موضوع را فهمید یک ربع مات و مبهوت به من نگاه می‌کرد. تنها کاری که ما در این بازی می‌توانستیم بکنیم این بود که با هم همقسم شده و چهار گل به عراق بزنیم.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهم بار این شکست را از روی دوش خود بردارم، گفت: من سرمربی تیم هستم و مسوولیت باخت دو بر صفر را می‌پذیرم اما به من بگویید در کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد که یک فدراسیون به کادر فنی تیمش نگوید کدام بازیکنان نمی‌توانند بازی کنند. شاید شما و تماشاگران در این بازی فکر کرده باشید که کادر فنی دیوانه است از اول بازی به فکر گل زدن به عراق است در حالی که ما برای صعود تنها یک مساوی می‌خواستیم.

منصوریان گفت: این اتفاق باید در کتاب گینس ثبت شود. نمی‌خواهم اسم کسی را بیاورم و برای اینکه از حقانیت از بازیکن خودم دفاع کنم آبروی فرد دیگری ریخته شود.
 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
1
واقعا فاجعست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
0
خاك بر سر اون رئيس فدراسيون كه از ترابيان در كميته بين الملل استفاده ميكنه .
اون مردك دلال يك بار استقلال رو به خاك سياه نشوند . امروز هم نوبت تيم اميد بود.
آخه چي ميخواهيد از اين فوتبال .
يادش بخير كه زمان دادكان نوزدهم جهان بوديم ولي حالا كجاييم؟ نزديك هفتادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
0
ای بابا چیمون درسته که فوتبال درست باشه.
ما که دیگه بریدیم . خدا صبرتون بده واالله...
آقای کفاشیان بخند که بر هر درد بی درمان شفاست ولی بدون به بی کفایتی خودت میخندی نه به رئیش مردم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
0
البته تا حدودی هم منصوریان فرافکنی می کند این شکست به هیچ وجه قابل توجیه نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
1
بنده به عنوان كارشناس تربيت بدني و از پيشكسوتان فوتبال اعلام ميكنم كه مقصر اصلي ناكامي هاي چند سال اخير فوتبال ما آقاي علي آبادي است .
وي با بركناري دادكان زمينه حضور خود را در فدراسيون برنامه ريزي كرد كه وقتي نتوانست در انتخابات شركت نمايد ، يك مترسك به نام كفاشيان را در راس فدراسيون گذاشت تا فدراسيون عملا در دست وي باشد .
حضور تعدادي از بستگان و نزديكان علي آبادي در فدراسيون فوتبال از دلايل ضعف و عدم استقلال فدراسيون است .
در وحله دوم عوامل شكست ها بر گردن كفاشيان و ترابيان مي باشد.
از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي عاجزانه تقاضا مي شود از راي دادن به اشخاصي كه قبلا امتحان خود را پس داده اند پرهيز نمايند . علي آبادي نشان داده كه لياقت پست اجرايي ندارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین