کد خبر: ۱۲۹۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۵

امامی کاشانی: چرا به مجرم سیلی می‌زنید و توهین می‌کنید؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: کسی حق ندارد به یک مجرم سیلی بزند، به او توهین کند و یا فحش دهد، چنین شخصی در صورت انجام این کارها از عدالت بیرون رفته است.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران ضمن اشاره به سالگرد شهادت شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه پشتیبان نظام و حقوق جامعه است و باید به آن اهمیت داد.

وی با مورد توجه قرار دادن بحث اعتدال گفت: باید اعتدال را در نظر گرفت و این موضوع باید در همه‌ی امور باشد. نقطه‌ی اعتدال، نقطه‌ی مهمی است و در آن استقامت وجود دارد. انسانی که معتدل است در عدل استقامت می‌کند.

وی با تاکید بر این که نباید مخالفت با شخصی در قضا، اظهارنظر، حکم، نوشته و یا مقاله‌ای اثر بگذارد، اظهار کرد:‌ باید عدالت را به پا کنیم. وقتی با متهم و مجرمی روبرو می‌شویم، باید بدانیم که مجرم در قانون کیفرش مشخص شده، پس چرا به آن سیلی می‌زنید و توهین می‌کنید. حق ندارید سیلی بزنید، توهین کنید و فحش دهید. اگر کسی چنین کند از عدالت بیرون است.

امامی کاشانی با بیان این‌که باید روی مرز دین محکم بود، گفت: مرحوم خواجه‌نصیرالدین طوسی که از طراحان و شخصیت‌های برجسته در فلسفه، کلام و حتی فقه و حدیث است، روایتی دارد بدین مضمون که صراط مستقیم از مو باریک‌تر و از شمشیر برنده‌تر و تیزتر است. همین نقطه اعتدال و بسیار مهم است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: نباید به شعارها و اینکه آن و این چه می‌گویند، چه کسی توقع دارد و چه کسی توقع ندارد، توجه کرد، بلکه باید مرز اسلام، شرع و قانون در نظر گرفته شود. در همین راستا مرحوم ملامهدی نراقی که ایشان نیز از شخصیت‌های برجسته اخلاق هستند، بر این نکته تاکید کرده‌اند که فهم نقطه‌ی اعتدال مشکل است و باید آن را رعایت کرد.

وی اظهار کرد: هر چه در حرف‌ها و نوشته‌ها افراط و تفریط باشد، فساد می‌آورد و خراب می‌کند. دستگاه قضا هم باید همین طور باشد و ما نیز چنین باشیم.

امامی کاشانی همچنین به بحث بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اشاره و خاطر نشان کرد: باید در جامعه عدالت باشد تا جامعه آرام گیرد. اگر عدالت نباشد این سرکوب‌ها و این جریاناتی که در بحرین، یمن و ... وجود دارد، جز خسارت دیکتاتورها چیز دیگری اضافه نمی‌کند و کارنامه‌شان را سیاه‌تر خواهد کرد. با توجه به شعارهایی که به عنوان اسلام در این کشورها سر داده می‌شود، خدا به مردم آن‌ها یاری می‌کند و کارشان را پیش می‌برد و سرانجام این حرکت‌ها پیروزی خواهد بود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران همچنین شهادت موسی‌ابن‌جعفر را نیز تسلیت گفت و اظهارکرد: برخی متاسفانه می‌خواستند کارهای اراذل و اوباش بنی‌امیه و بنی‌عباس را توجیه کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: نباید از اقیانوس سنت‌ها و نظام‌ها فاصله گرفت و ازدواج هم جزیی از نظام خلقت است که روال آن را پیامبر و خدا مشخص خواهند کرد نه غرب.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، با تبریک ایام ولادت حضرت علی(ع) و مبعث پیامبر اکرم(ص) به آیاتی از قرآن کریم در مورد نکاح و ازدواج اشاره کرد و افزود: انسان بدون همسر ناقص است و ذاتش تمام نیست. زمانی می‌توان گفت که این هویت کامل است که زن و مرد با هم باشند و مبنای این با هم بودن هم ازدواج باشد.

وی با بیان این‌که مرد و زن یک حقیقت و یک روح هستند، اظهارداشت: قانونی که خدا در ازدواج قرار داده، باید رعایت شود، رفیق بودن به معنای محو کردن تمام هویت فرد است، بلکه شوهر بودن و زن بودن درست است و در این صورت است که انسان یک هویت می‌شود، درغیر این صورت تمام زندگی تباه می‌شود و از بین می‌رود.

امامی کاشانی یادآور شد: اگر با هم عشق‌ورزی می‌کنید ،‌دل به هم می‌بندید و از نگاه کردن به هم لذت می‌برید، این مودت باید براساس ازدواج و در درون این نظام الهی قرار گیرد، زیرا در این صورت است که این نگاه عمیق و باقی خواهد بود و در برزخ و قیامت هم زیباتر از گذشته وجود خواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران همچنین خاطرنشان کرد:‌ جوانان ما فکر نکنند که با داشتن رابطه با یکدیگر آرامش پیدا می‌کنند، زیرا در ورای این آرامش کاذب تباه شدن در انتظار خواهد بود. از سوی دیگر زن و شوهری که اختلاف دارند و براساس آن طلاق می‌گیرند، فکر نکنند که به ارامش می‌رسند، زیرا دست یافتن به آرامش در ازدواج است و اینها خطا و نفهمیدن انسان است.

وی با بیان این‌که انسان با ازدواج کامل و با داشتن فرزند رحمت در زندگی انسان جاری می‌شود، گفت: اگر رابطه فرد غیرمشروع باشد، آن فرد نیمه خود را از هم دست خواهد داد.

امامی کاشانی اظهار کرد: بدون هم بودن آرامش نداشتن است و با این و آن به عیش و تفریح نامشروع پرداختن سراسر درد و پشیمانی است، لذا کسانی که در این راه قدم بر می‌دارند فکر کنند و ببینند که نظام خلقت و زندگی چه روالی را نشان می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
0
استغفرالله حاج اقا کتک زدن در جمهوری اسلامی؟؟؟؟!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین