کد خبر: ۱۲۹۶۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴

رضا خاتمی: هرکس انتخابات پرشور می‌خواهد شرایط ما را بپذیرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا خاتمی در واکنش به خبر دیدار محرمانه علی لاریجانی با برخی اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات آینده مجلس گفت: ما مساله پشت پرده و نیاز به واسطه نداریم، بلکه اصول و برنامه‌هایی داریم که باید تضمین شود تا در انتخابات مشارکت کنیم. 

نایب‌ رئیس مجلس ششم در گفت‌وگو با  ایلنا افزود: برگزاری انتخابات آزاد، به رسمیت شناختن احزاب و مطبوعات مستقل و آزادی زندانیان سیاسی خواسته اصلی ما است و هر کسی انتخابات پر شور می‌خواهد باید این شرایط را فراهم کند. 

وی ادامه داد: پیش زمینه برگزاری انتخابات آزاد این است که به فرمایش امام نظامیان به پادگان‌ها برگردند و عرصه سیاسی را به فعالان سیاسی بسپارند، اگر کسی خواستار حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات است باید این شرایط را تامین کند. 

خاتمی تاکید کرد: ما به روندگذشته انتقاد داریم و باید تضمین داده شود که انتخابات بر اساس اصول قانون اساسی و به صورت آزاد برگزار خواهد شد، ما نیز در صورت تحقق این اصول، توان پرشور کردن انتخابات آزاد را داریم و نجات کشور را نیز در برگزاری انتخابات آزاد می‌دانیم. 

پیش از این یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم از حضور در جلسه‌ای محرمانه با علی لاریجانی، رئیس مجلس خبر داده بود .به گفته این نماینده لاریجانی در این جلسه خواستار حضور چهره های معتدل اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شده و قول تایید صلاحیت به آنها داده بود. این خبر توسط دفتر لاریجانی تکذیب شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین