کد خبر: ۱۲۹۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۱

مرگ 5 متخصص نیروگاه بوشهر در سانحه هوایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شرکت ‌روس اتم، پیمانکار نیروگاه اتمی بوشهر، اعلام کرد که پنج نفر از متخصصان روسی که در نیروگاه بوشهر کار می‌کردند، در سانحه هوایی روز دوشنبه روسیه جان خود را از دست داده‌اند.

شرکت روس‌اتم می‌گوید این پنج متخصص روس در میان ۴۵ سرنشین هواپیمای توپولوف- ۱۳۴ بوده‌اند که در بزرگراهی در نزدیکی فرودگاه پتروزاودسک سقوط کرد.

بنا بر اعلام شرکت روس‌اتم، این کارشناسان برای شرکت در جلسه‌ای با یکی از شعب روس‌اتم که قطعات نیروگاه‌های اتمی می‌سازد در این پرواز بوده‌اند.

این گزارش می‌افزاید این افراد برای سه شعبه روس‌اتم کار می‌کرده‌اند که به مدت طولانی در پروژه نیروگاه بوشهر شرکت داشته‌اند.

در همین حال روزنامه اسرائیلی هاآرتص نام‌های چهار تن از این متخصصان را نیز منتشر کرده است.

به نوشته هاآرتص سرگئی ریژوف ، گنادی بنیوک و نیکولای ترونوف سه طراح ارشد و آندری تروپینوف، متخصص ارشد فناوری روس‌اتم بوده‌اند که در این سانحه هوایی کشته شده‌اند.

به نوشته هاآرتص وظیفه این متخصصان تکمیل نیروگاه بوشهر و مقام‌سازی آن دربرابر زمین‌لرزه بوده است.

خبرگزاری ریانووستی گزارش داده است که برپایه بررسی‌های اولیه موتورهای هواپیما تا هنگام سقوط به صورت عادی کار می‌کرده است.

گفتنی است یک فروند هواپیمای روسی مدل توپولف ۱۳۴ از مبدأ مسکو، یک کیلومتر پیش از رسیدن به باند فرودگاه شهر پتروساوودسک، در هوا متلاشی و دچار حریق شد. وزارت امور فجایع روسیه اعلام کرد که این سانحه کوتاه پیش از نیمه شب (ساعت ۲۴ به وقت محلی) روز دوشنبه (۲۰ ژوئن/۳۰ خرداد) رخ داده است.
به گفته‌ یک سخنگوی این وزارتخانه، این هواپیما ۵۲ نفر را حمل می‌کرده که ۹ نفر آنها خدمه بوده‌اند. از این تعداد ۴۴ نفر کشته و ۸ نفر زخمی شده‌اند که حال ۷ نفر آنها بسیار وخیم است.

این سانحه در محوطه‌ی باند فرودگاه شهر پتروساوودسک در منطقه‌ی کاریلین در ۷۰۰ کیلومتری شمال غربی مسکو رخ داده است.

هواپیماهای توپولف به دلیل نارسایی‌های فنی بارها سقوط کرده‌اند. به طوری که دمیتری مدودیف، رئیس جمهور روسیه، چندی پیش یک هواپیمای ساخت فرانسه را جایگزین هواپیمای مدل توپولف خود کرد و نارسایی‌های موجود در ساخت این هواپیما را مورد انتقاد قرار داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین