کد خبر: ۱۲۹۷۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۸

خط و نشان‌های جدید نمایندگان/ عدم مرزبندی با گروه انحرافی مانع وزارت احتمالی علی آبادی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که ادغام وزارتین نفت و نیرو مدتی است در سکوت فرو رفته، علی آبادی محتمل ترین گزینه پیشنهادی دولت برای این وزارتخانه ادغامی و یا دست کم وزارت نیرو به شمار می رود.

به گزارش خبرآنلاین، این گزینه احتمالی از ابتدا با اما و اگرهایی از سوی نمایندگان مواجه بود و با عدم رای اعتماد به حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش، این اما و اگرها رنگ جدی تری به خود گرفته و حتی به خط و نشان تبدیل شده است. تا آنجا که صمد فدایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر این که وزیر نفت باید فردی توانمند، به معنای واقعی متخصص و بر مسائل بین‌المللی مسلط باشد، گفت: برای وزارتخانه‌ای که با اقتصاد و مناسبات بین‌المللی کشور رابطه مستقیم دارد، قطعا باید وزیری با توان بالا معرفی شود؛ از این رو سرپرست کنونی وزارت نفت، برای کسب رأی اعتماد از مجلس و نشستن بر مسند این وزارتخانه شانسی ندارد.

وی یاد آور شد که علی‌آبادی پیش از این از سوی رئیس‌جمهوری برای وزارت نیرو معرفی شده بود که نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد؛ برای تصدی وزارت مهمی همچون وزارت نفت هم باید فردی توانمند و به معنای واقعی متخصص معرفی شود. بعید می‌دانم شانسی برای تصدی وزارت داشته باشد؛ وزارتخانه‌ای که با زندگی مردم و اقتصاد کشور و همچنین مناسبات بین‌المللی کشور رابطه مستقیمی دارد و قطعا باید فردی برای هدایت آن انتخاب شود که توان بالایی داشته باشد. نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون جهاد اقتصادی مجلس نیز با تأکید بر حساسیت مجلس در قبال جریان انحرافی، به رئیس‌جمهوری و گزینه‌ احتمالی وی برای معرفی به عنوان وزیر نفت، پیشنهاد کرد تا هر چه سریع‌تر مواضع خود را در قبال جریان انحرافی مشخص کنند.

وی بر لزوم معرفی فردی از بدنه وزارت نفت برای اداره این وزارتخانه، تأکید کرد و به خانه ملت گفت: اساس اقتصاد کشورمان بر صنعت نفت و درآمدهای حاصل از آن استوار است و اگر بعد از گذشت ۳۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، وزارت نفت نتوانسته باشد مدیرانی در حد وزیر تربیت کند، باید به حال این صنعت تأسف خورد، در حالی که ما مطلعیم و معتقدیم که وزارت نفت شخصیت باتجربه و متخصص برای وزیر نفت شدن، کم ندارد. نماینده ارومیه تصریح کرد: معرفی علی‌آبادی به عنوان سرپرست وزارت نفت و معرفی احتمالی او به عنوان وزیر نفت، نادیده گرفتن متخصصان باتجربه و متعهد صنعت نفت کشور است، ضمن این که باید توجه داشت او هنوز موضع خود را در برابر جریان انحرافی مشخص نکرده و از همین رو احتمال موافقت مجلس با وزیر شدن او کم است. نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس، همچنین افزود: علی‌آبادی پیش از این یک بار از مجلس رأی عدم اعتماد گرفته و مجلس با سپردن مسئولیت وزارت نیرو به او مخالفت کرده است، بنابراین احتمال رأی آوردن او به عنوان وزیر وزارتخانه‌ای تخصصی و کلیدی مانند نفت، بعید به نظر می‌رسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که رئیس جمهوری در معرفی وزیر نفت به مجلس باید به تخصص و تعهد افراد توجه کافی داشته باشد، گفت: شرط مجلس برای انتخاب وزیر نفت، انتخاب فردی است که در نفت تخصص داشته باشد، از فرامین رهبری در حوزه نفت تبعیت کند و با برنامه‌ای مشخص با تأکید بر استفاده از متخصصان نفتی در صدر این وزارتخانه قرار گیرد. وی به مقابله همه جانبه با جریان انحرافی تأکید کرد و افزود: مجلس در اقدامی که برای استیضاح وزیر امور خارجه انجام داد؛ و خواستار برکناری معاون مالی و اداری تازه منصوب شده این وزارتخانه شد، ثابت کرد اجازه نمی‌دهد وابستگان جریان انحرافی حتی در پست‌های معاون وزارتخانه‌ها قرار داده شوند. قاضی پور تأکید کرد: رئیس‌جمهوری در معرفی گزینه‌هایی که بعد از این برای اداره وزارت نفت و یا وزارتخانه‌های ادغامی معرفی می‌کند، باید نهایت دقت را به خرج دهد، زیرا مجلس اجازه وزیر شدن به وابستگان جریان انحرافی را نخواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین