کد خبر: ۱۲۹۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳

مصباحی مقدم: تشکیل کمیته سه نفره، نظر جریان انحرافی بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامرضا مصباحی مقدم معتقد است: شکل گیری کمیته سه نفره با نظر جریان انحرافی بود که معتقد بودند در انتخابات نباید از روحانیت استفاده کرد.

نماینده تهران در گفت وگو با خبرآنلاین درباره تبعات دخالت دولت در فرآیند تصمیم سازی برای انتخابات مجلس، گفت:اصولگریان شش ماه قبل از آغاز فعالیتهای کمیته سه نفره ،تحت پوشش کمیته مشترک جامعتین فعالیت های کمیته سه نفره فعالیت های خود را آغاز کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه کمیته سه نفره قرار بود حلقه وصلی بین اصولگرایان باشد، ادامه داد: در این میان،حرکت دیگری پدید آمد و جریان حاشیه دولت بدون ارتباط با این افراد حرکت مستقلی را در شهر ستانها برای تسخیر مجلس آغاز کردند که بعدا کاشف به عمل امد که 150 نفر را برای انتخابات مجلس آماده کردند؛

به گفته مصباحی مقدم این حرکت کمیته سه نفره را به این نتیجه رساند که معرفی آنان یک نوع طرح بدلی است؛بدون اینکه اعتبار اقدام انها اعتبار لازم را نزد رئیس جمهور داشته باشند و یا اینکه حتی اقدامات این کمیته از سوی آقای احمدی نژاد پیگیری شود.از این جهت فعالیت این کمیته سه نفره فت کرد و حتی به توقف و رکود رسید.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه وقتی جریان مقاومت رئیس جمهور در برابر نظر رهبری انقلاب در موضوع وزیر اطلاعات رخ داد، این کمیته سه نفره دیگر هیچ اقدامی انجام نداد، تصریح کرد: این سه نفر در ادامه از جامعتین طرح سوال کردند که آیا تائیدی که از ناحیه جامعتین برای حرکت آنها بوده آیا پابرجا است یا خیر؟و جامعتین هم برای اینکه گفتمان را تغییر دهد از کمیته سه نفره پیشنهاد خواست و به آنان چند نفر دیگر را هم ضمیمه کرد که نتیجه آن شکل گیری کمیته 7 نفره شد.

مصباحی مقدم تاکید کرد:بر این اساس، فرض مساله این است که کمیته سه نفره دیگر وجود خارجی ندارد و آنچه وجود دارد کمیته 7 نفره است واین کمیته 7 نفره مورد نظر جامعتین و مورد اعتماد اصولگرایان هستند.

وی با بیان اینکه کمیته جدید 7 نفره مبنای حرکت اصولگرایان است وهیچ ربطی به حرکتی که آقای رئیس جمهور آغاز کردند ندارد؛ افزود:ما با هویت جدید روبرو هستیم و این هویت جدید کار را تحت نظر جامعتین جلو می برد.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: نفس شکل گیری این کمیته جدید برای سیاستمداران خیلی روشن است وهمه می دانند که این کمیته جدید ، دیگر کمیته قبلی نیست به این دلیل که در جریان قبلی جامعتین حضور نداشتند و به بازی گرفته نشده بودند؛البته شکل گیری کمیته سه نفره دیدگاه آن سه نفر نبود، بلکه نظر جریان انحرافی بود که در انتخابات نباید از روحانیت استفاده کرد. و در حال حاضر اینکه چهار روحانی که مورد اعتماد اصولگرایان هستند به این جمع اضافه شدند،جدید نشان دهنده متفاوت بودن این کمیته است.

وی درباره شایعاتی درباره انحصاری بودن فرآیند شکل گیری کمیته جدید اصولگرایان با بیان اینکه این کمیته قرار است از سوی خود شاخه های اصولگرا تکمیل شود، افزود: از این طریق، این شائبه که این کمیته از سوی رئیس جمهور نمایندگی می شود بر طرف می شود.ضمن اینکه سعی بر این است که تمام طیف های اصولگرا در داخل این کمیته حضور داشته باشند و اگر نیاز باشد به اعضای این کمیته افزوده می شود تا همه طیف ها را شامل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین