کد خبر: ۱۲۹۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲

هاشم‌زاده هریسی: صدا و سیما حب و بغض‌های سیاسی را کنار بگذارد

هیچ گروه و اقلیتی نباید از صدا و سیما برنجد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس نهم گفت: در انتخابات همه از جمله، مسوولان، جناح‌های سیاسی، مسئولان برگزار کننده در بخش نظارتی و اجرایی و حتی خود مردم نقش بسیار مهمی در بهتر، پاک‌تر وعادلانه‌تر برگزار شدن انتخابات دارند.

آیت‌الله هاشم زاده هریسی اظهار کرد: اگر هر یک از ارکان انتخابات به وظیفه خود عمل نکنند، به همان مقدار در انتخابات خدشه وارد می شود و هرچه مسئولیت بیشتر و اساسی تر باشد، اگر به وظایف عمل نشود، خدشه سنگین تر خواهد بود.

وی با بیان این‌که رسانه‌ها و به خصوص صدا وسیما در انتخابات نقش مهم و اساسی در توجیح، بیداری و آگاهی مردم و انتخاب درست آنها دارند، افزود: صداو سیما می تواند همه چیز را به هم بزند و یا این‌که همه امور را در مسیر درست هدایت کند، چراکه تبلیغات دیگران محدود است و اگر در تبلیغات آنها اشتباه و اخلال باشد، انتشار آن محدود است، اما اگر صدا و سیما اشتباه کند، فراگیر می شود.

وی با بیان این‌که وظایف و نقش صداوسیما، شرعی، قانونی، اخلاقی و اجتماعی است، تصریح کرد: اگر صدا و سیما در وظایف خود اخلال کند، از نظر قانونی، اخلاقی و شرعی ، بد است.

هاشم زاده هریسی با اشاره به این‌که صدا و سیما متعلق به هیچ شخص و گروهی نیست، گفت: صدا و سیما حتی متعلق به حکومت نیست، بلکه رسانه ملی است و متعلق به ملت است و اگر دست حکومت است، برای هماهنگی کردن و تغذیه مالی است.

وی با بیان این‌که استفاده حکومت از صدا و سیما برای بیان مسائل حکومت به ملت است، اظهار کرد: صدا و سیما باید بی طرف ترین مرکز باشد و اگر با جناح، گروه و یا طرز تفکر خاصی هماهنگ شود، به همان اندازه به بخش‌های دیگر آسیب وارد می کند و از حالت ملی بودن خارج می شود، بنابراین در برنامه های صدا و سیما نباید بخشی از ملت مخدوش شود، چون حق رسانه ملی بودنش از بین می رود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها در انتخابات باید اصل بی طرفی را بسیار رعایت کنند؛ چراکه انتخابات مربوط به حقوق همه ملت است و حتی نباید حق قشر کوچکی از ملت ضایع شود، چون حتی اگر گروهی کوچک باشند، عضو ملت هستند و دررسانه ملی به عنوان حق خود، سهمی دارند.

وی با بیان این‌که صدا و سیما باید از مردم دفاع وانتقاد و ناراحتی های مردم را نسبت به ارگان‌های مختلف منتقل کند، در حالی که متاسفانه این موضوع کمتر دیده می شود ، افزود: کارکنان صدا و سیما انسان‌های خوب و خدمت گذار و مورد اعتمادی هستند و کارهای خوبی ارائه می کنند، اما متاسفانه از بسیاری موضوعات غفلت می شود.

وی با بیان این‌که هیچ گروه و اقلیتی نباید از صدا و سیما برنجد چون صدا و سیما رسانه ملی است ، تصریح کرد: صدا و سیما زبان دولت و حکومت نیست، بلکه در مرحله اول زبان ملت است و مورد استفاده حکومت برای رساندن پیام‌ها به ملت.

هاشم زاده هریسی ادامه داد: رسانه‌ها و صدا و سیما باید در انتخابات بی طرفی را به طور کامل که مهمترین و سخت‌ترین کار است، رعایت کنند.

وی افزود: رسانه ها و صدا و سیما باید در کنار رعایت بی طرفی، معیارها و ملاک‌های انتخاب را برای مردم بیشتر توضیح دهد، قوانین انتخابات را به مردم آموزش داده و آموزشگاه سیاسی، قانونی و اخلاقی شود.

وی با اشاره به این‌که انقلاب ما انقلاب اخلاقی است و اگر اخلاق نباشد، شرع و قانون از بین می رود، تصریح کرد: مسائل اخلاقی در جامعه ما مخدوش شده است و متاسفانه مسائل سیاسی گسترش یافته و سیاست حتی در صدا و سیما همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داده است که این موضوع خطر دارد و به نظام ولایی ما ضرر می زند.

هریسی با بیان این‌که رعایت بی طرفی، اخلاق و آموزش نکات مربوط به انتخابات به مردم از نکاتی است که رسانه‌ها و صداوسیما باید در انتخابات رعایت کنند، گفت: صدا و سیما باید حب و بغض های سیاسی ، اجتماعی و جناحی را کنار بگذارد و هیچ کس را دشمن نداند و هیچ کس را دوست نداند، بلکه فقط نظام ، حق، عدالت و قانون و همه ملت را دوست بدارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین