کد خبر: ۱۲۹۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران

صدیقی: قوه قضاییه باید مقتدر باشد تا خائنین ارگان‌های دولتی هم بترسند

قوه قضاییه باید در راستای جلب اعتماد حرکت کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه موقت تهران با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: قاضی باید اقتداری داشته باشد تا ظالمان و اوباش و رباخواران احساس ناامنی کنند و یا اگر کسی در ارگان‌های دولتی خیانتی به بیت‌المال و مردم کرد با وجود قوه قضائیه مقتدر احساس واهمه و ترس داشته باشد و لذا اقتدار باید همواره در قوه قضائیه وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: قوه ‌قضاییه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، در خاموش کردن آتش نفاق و جریانات وابسته به اجانب و گروهک‌ها شمشیر تیز نظام بوده و قوه مقتدری بود که حتی حکم دستگیری بنی‌صدر و سران منافقین را صادر کرد و باقیمانده‌های آنان را به سزای اعمالشان رساند و ملت ایران این خدمات قوه‌ قضاییه را فراموش نخواهند کرد.

وی، شهید آیت‌الله بهشتی را معمار قوه‌ قضاییه نامید و گفت: شخصیت‌های با اخلاصی همانند آیت‌الله شهید قدوسی خون خود را در این راه نثار کردند و این قوه دیر یا زود مسیر خودش را به تکامل خواهد برد.

وی با اشاره به دیدار اخیر رییس قوه قضاییه و مسئولان این قوه با  مقام معظم رهبری و حمایت ایشان از عملکرد این قوه، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار حمایت‌هایی از این قوه داشتند که مسئولیت‌ قضات ما را سنگین‌تر می‌کند زیرا ایشان از پایه‌های اصلی و لازم قوه قضاییه را، اقتدار آن و هم‌چنین جلب اعتماد مردم نام بردند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه دستگاه قضایی کشور باید در درون خود اقتدار داشته باشد به گونه‌ای که ظالمان و اوباش همواره ترس داشته باشند، تاکید کرد: رباخوار، گردن‌کلفت‌های باج‌گیر و کسانی که در ارگان‌های دولتی خیانت می‌کنند با وجود قوه قضاییه باید بترسند و بنابراین اقتدار در این قوه لازم است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه باید در کنار اقتدار، در راستای جلب اعتماد حرکت کند و در مسیر قانون و عدالت حرکت کند.
 
صدیقی تاکید کرد: در قوه‌ قضاییه اصل بی‌طرف بودن و اخلاق رعایت شود. اگر قاضی وقت مردم را ارزشمند دانست و خود را بر مردم طلب‌کار ندید، موفق می‌شود.

وی با بیان این‌که از همکاران قضایی خود توقع داریم که فرشته‌های عدالت باشند، گفت: از مسئولان و همکاران قضایی خواستاریم با احترام به مردم آن‌چه را که مقام معظم رهبری به عنوان پایه‌ دستگاه قضایی یعنی جلب اعتماد مردم و عدالت قرار دادند اجرا کنند تا نایب امام زمان، امام زمان و مردم راضی شوند.

وی در ادامه به حادثه سوءقصد به مقام معظم رهبری در ششم تیر سال 60 اشاره کرد و افزود: امام راحل در بیانیه‌ای به مناسبت این حادثه عنوان کردند منافقان به فردی سوءقصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و حق در گوش مسلمین جهان طنین‌انداز شده است.

وی با بیان اینکه در راس شهدای آسمانی هفتم تیر شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی قرار داشت افزود: این حادثه اگر چه تلخ بود و درد و مصیبت آن تاکنون ترمیم پیدا نکرده است اما در عین حال امام راحل(ره) به مناسبت شهادت شهید بهشتی فرمودند بکشید ما را ملت بیدارتر می‌شود.

حجت الاسلام صدیقی افزود: شهادت آیت‌الله بهشتی تولد مجدد شخصیت ایشان بود، چرا که پیش از شهادتش با ترور شخصیت مواجه شد و علیه این عنصر مقید، متعهد، مجری فرمان و ولایت‌پذیر هجمه‌هایی وارد شد که جز اهدای خونش شکسته نمی‌شد.

وی ادامه داد: همین بصیرت مردم بود که موجب شد تا فتنه 88 که جزء خطرناک‌ترین‌ها بود با هوشیاری و بصیرت مثال‌زدنی مردم به شکست کامل رسید.

حجت الاسلام صدیقی به مبعث رسول اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: بعثت پیامبر اکرم خیزش علیه جهالت، ظلم، فساد، تبعیض و علیه هر نوع جفا در جامعه بشری بود و حضرت محمد(ص) آمد تا دل‌ها را با خداوند مرتبط کند و اخلاق را احیا کند. پیامبر اکرم(ص) در سایه وحدت و نشستن در سنگر مبارزه با ابوجهل‌ها توانست آنها را بر سر جای خودشان بنشاند و الگویی برای ما از آغاز این بعثت باشد تا امروز بتوانیم به برکت این نهضت با طاغوت‌های زمان مبارزه کنیم.

وی گفت: پیامبر حکومت عدلی به‌پا کرد که الگویی برای ایران شد و نظام اسلامی زیر این پرچم با طاغوت‌های زمان مبارزه کرد و شاخ آمریکا را در منطقه شکست و نظامی اسلامی و نبوی به‌پا کرد و تا امروز این نظام به منطقه صادر شده و البته اروپا و آمریکا را نیز متاثر کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحولات اخیر در اروپا و آمریکا گفت: موج جهانی بیداری به زودی در سرتاسر جهان ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری مسابقات جهانی قرآن کریم که از چند روز گذشته در کشورمان آغاز شده است اظهار داشت: از میوه‌های شیرین شجره انقلاب اسلامی احیا قرآن کریم بود که موجب شد تا این هدیه آسمانی با قدرت هرچه تمام‌تر در جهان تبلیغ شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین