کد خبر: ۱۳۰۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳

کدام استان کشور حتی یک سینما ندارد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر رسانه‌ها به دردها و نگرانی‌های مردمی نپردازند ظلم به مردم استان خود کرده‌اند خبرنگاری که این دردها را بیان نکند خبرنگار نیست و نشریه‌ای که نتواند دردی از دردهای این استان را بیان کند رسانه نیست. 

امین کمالوند در اولین نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان، افزود: از 25 مجوز نشریات استانی تنها 10 نشریه فعال هستند که این موضوع نگرانی‌هایی را برای ما بدنبال دارد که از صاحبان امتیاز و مدیر مسوولانی که دارای مجوز نشریه بوده و توان انتشار نشریه خود را ندارند در خواست می‌کنیم با مراجعه به ارشاد اسلامی اجازه انتشار نشریه خود را به افراد دیگر که توان دارند، بدهند.

وی گفت: نبود تنوع، یکی از مشکلات در نشریات استان است و در نشریات محلی استان کهگیلویه و بویراحمد طنز و کاریکاتور وجود ندارد که این امر یک ضعف است و از آنها می‌خواهم که از خود من شروع کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که مطبوعات و رسانه‌ها این استان باید موج‌ساز باشند نه اینکه موج سوار باشند، خاطرنشان کرد: اگر مدیران نتوانند با کمک گرفتن از رسانه‌ها در رفع مشکلات مردمی همت کنند در روز قیامت باید پاسخگو باشند.

کمالوند تصریح کرد: چیزی که هم اکنون باعث نگرانی اصحاب رسانه و مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد در رفع مشکلات و گرفتن امتیازات و مزایا شده است، نبود یک صنف برای پیگیری مطالبات آنهاست که این صنف باید بنام خانه مطبوعات تشکیل شود.

وی با اشاره به این که تا زمانی که خانه مطبوعات در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل نشود رسانه‌ها به جایی نخواهند رسید و باید این خانه تشکیل شود، ادامه داد: بعد از تشکیل خانه مطبوعات در استان، تلاش می‌کنیم صندوق قرض الحسنه ویژه خبرنگاران را تشکیل می‌دهیم که از این طریق تسهیلاتی به خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات برای موارد لازم و ضروری پرداخت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: متاسفانه در این استان هیچ سینمایی نداریم و بزودی برخی مسوولان کشوری مرتبط با امر سینما برای بررسی مشکلات موجود به استان سفر می‌کنند.

کمالوندی اظهار کرد: براساس برخی رایزنی‌های انجام شده حدود 10 میلیارد ریال به پیمانکار سینمای اصلی شهر یاسوج مرکز استان پرداخت می‌شود و پیمانکار نیز قول داده میزانی اعتبار تسهیلات در این ارتباط هزینه کند.

وی تعداد خبرنگارانی که برای هدایای رئیس جمهوری در استان " لرستان " از طریق حوزه ارشاد معرفی شده اند را 150 نفر عنوان و بیان کرد: متاسفانه تاکنون تنها 39 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد درخصوص برنامه‌های عفاف و حجاب این اداره کل در سطح استان گفت: اولین نمایش لباس محلی را در چهار ماه آینده در یکی از شهرستان‌های استان اجرا خواهیم کرد.

کمالوند ادامه داد: طرح " مادران بهشتی" و "دختران فاطمی" نیز یکی از برنامه‌های ما در زمینه "عفاف و حجاب" خواهد بود که در این طرح حدود یک هزار خانم خانه دار و دانش آموز دختر آموزش‌های مختلف چگونگی تربیت کودک، شوهرداری و نحوه رفتارهای اجتماعی را فرا می‌گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
0
0
شهرستان قروه در استان کردستان حتی یک سینما هم ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
0
0
خراسان شمالی هم سینما ندارد.بجنورد مرکز این استان جهل سال دو سینمای فعال داشته و اینک هیچ!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین