آفتابنیوز : آفتاب: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از کاهش افت تحصیلی دانشآموزان در سالهای اخیر خبر داد.
ابراهیم سحرخیز سوالات امتحانی را معیار مناسبی برای سنجش افت تحصیلی دانشآموزان ندانست و افزود: افت تحصیلی در سالهای گذشته کاهش یافته و باید کاری کنیم که دانشآموز از توان پتانسیل ظرفیتها و فرصتهای آموزشی برای یادگیری استفاده کند.
وی ادامه داد: در نظام آموزشی دنیا دانشآموز مردود نمیشود بلکه این نظام آموزشی است که بر اساس ناکارآمدی و عدم انطباق با نیازهای دانشآموزان تغییر مییابد.
سحرخیز با بیان اینکه خودباوری و اعتماد به نفس دانشآموزان نقش به سزایی در پیشرفت آنان دارد، اظهار داشت: هر چقدر میزان مردودی را کاهش دهیم علاوه بر اینکه از اتلاف منابع جلوگیری کردهایم یک نگرش مثبت را در خودپنداری دانشآموزان ایجاد میکنیم.
سحرخیز با اشاره به اینکه مبنای طرح سوالات امتحانی کتابهای درسی است افزود: در طرح سوالات باید اعتدال رعایت شود، طراحان باید کارآزموده باشند و سوالات سال گذشته باید ارزشیابی شود تا از افت تحصیلی دانشآموزان تا حدودی کاسته شود.