کد خبر: ۱۳۰۲۲۴
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۹

سعید محمدپور سه طلای جهانی گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استان اردبیل باری دیگر یک قهرمان را به وزنه‌برداری جهان تقدیم کرد. سعید محمدپور، ستاره جدید دسته 94 کیلوگرم وزنه‌برداری ایران و جهان شد و سه مدال طلا کسب کرد. 

رقابت‌های دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در حالی در یکضرب به پایان رسید که رقابت اصلی در 11 ورزشکار شرکت کننده بین سعید محمدپور از کشورمان و رقبای روس و قزاق بود. 

کولومیتز از روس در حرکت اول وزنه 165 خواست و بالای سر برد. کورش باقری برای محمدپور وزنه 166 کیلوگرم را خواست تا جوان اردبیلی ایران از او پیش بیفتد. حریف روس وزنه 170 را مهار کرد و سعید ایران توانست پس از او 171 کیلو را بالای سر برد. در اینجا هر دو درخواست 175 را کردند اما حریف روس وزنه‌اش را انداخت و سعید توانست وزنه را بالای سر ببرد تا 5 کیلوگرم در همان حرکت اول از حریف روس پیش باشد. حریف قزاقی هم با مهار وزنه 165 کیلوگرمی، سوم شد. محمدپور برای اولین حرکت دوضرب خود درخواست وزنه 205 کرد ولی وزنه بردار روس ، دوضرب را با 195 آغاز کرد و برای حرکت دوم خود درخواست 205 کرد و این وزنه را بالای سر برد درحالی که محمدپور وزنه اول خود را انداخت. سعید با بالای سر بردن وزنه 206 کیلوگرمی، تقریبا در حرکت دوم دوضرب، مدال طلای مجموع خود را قطعی کرده بود. 

حریف روس برای حرکت آخرش وزنه 210 کیلویی را خواسته بود که باز هم این وزنه تنها برایش مدال طلای دوضرب را به همراه می آورد. مدال‌های این دسته برای ایران از این نظر اهمیت داشت که ایران در رقابت مستقیم با روسیه برای قهرمانی تیمی جهان می‌جنگید و سه طلای محمد پور ما را در جدول، امیدوارتر از قبل می‌کرد.

ورزشکار قزاق در این دسته با بالای سر بردن وزنه 206 در دو ضرب به سه مدال برنز رسید و کارش تمام شد اما حریف روس وزنه 211 را درخواست کرد تا شانس مدالش باقی باشد.

سعید محمدپور که در این رقابت‌، نمی‌خواست کم بیاورد قبل از حریف روس توانست وزنه 210 کیلوگرمی را هم بالای سر ببرد تا شبی رویایی برای ایران رقم بخورد‌. حالا دیگر حریف روس چاره جز قمار روی وزنه 215 کیلوگرمی نداشت. وزنه‌ای که توان بالا کشیدنش از زمین هم برای این جوان سخت بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین