کد خبر: ۱۳۰۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۵

افزایش دوباره اجاره بهای مغازه‌ها در بندر گناوه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: افزایش اجاره بهای سرقفلی مغازه‌ها در بندر گناوه بار دیگر نگرانی مغازه‌داران را به دنبال داشته است. 

طبق گزارش‌های رسیده‏، میزان اجاره بهای سرفقلی مغازه‌ها در برخی موارد حتی 700 درصد افزایش داشته است که این افزایش کاسبان کم درآمد را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است؛ به طوری‌که برخی از آنان مجبور به بستن مغازه خود شده‌اند. 

مردم محلی با این مشکل سال‌های طولانی درگیر هستند و متاسفانه پیگیری‌های مکرر مغازه‌داران تاکنون بی‌نتیجه بوده است. 

به گفته کسبه اوایل دهه 60، ساخت پاساژها و فروش مغازه‌ها به قیمت متعارف آن سال‌ها آغاز شد و مغازه‌ها با قید عبارت سرقفلی در قراردادهای فروش، به مغاره‌داران واگذار شد. ابتدای دهه 70، مغازه‌داران فعالیت تدریجی و پراکنده خود را آغاز کردند اما با وفات مالک و مؤسس اصلی پاساژها، سه وارث او عهده‌دار این پاساژ شدند و قراردادهای قبلی را فسخ کردند. این مساله باعث حذف عبارت سرقفلی از قراردادها و اخراج تعدادی از مغازه داران شد. 

از اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80، اجاره بهای سرقفلی توسط مالکان جدید به مقدار دلخواه افزایش یافت و مغاره‌داران توسط مالکین تهدید به اخراج شدند که این افزایش نرخ تاکنون بارها ادامه داشته است. 

اخیراً نیز مالکان به بهانه تجدید بنا قصد اخراج برخی از مغازه‌داران را دارند که این موضوع سبب نگرانی جدی مغازه‌داران بازار این شهرستان شده است. 

کسبه محلی معتقدند که عدم توجه مسئولان به خواسته‌های آنان، سبب قدرت عمل بیشتر مالکان در این مساله شده است. 

شاهدان عینی تاکید می‌کنند که عدم رسیدگی به خواسته مغازه‌داران، تاکنون معضلات فراوانی به وحود آورده و آینده سختی را برای مغازه‌داران و بازار قدیمی این شهرستان کوچک ساحلی پیش‌بینی می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین