کد خبر: ۱۳۰۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴

صالحی: اسد به مطالبات مشروع مردم پاسخ دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به موضع شفاف تهران در قبال تحولات منطقه گفت :بر دولت بشار اسد است كه به مطالبات مشروع مردم پاسخ دهد، همانطور كه این كار را انجام داده و به وعده بهبود اوضاع عمل كرده است.

علی اكبر صالحی موضع ایران در قبال تحولات منطقه را بسیار شفاف دانست و گفت: ما یک موضع اصولی داریم و معتقدیم در هر جای جهان چه بحرین، چه لیبی و هر كشور دیگر كه مردم قیام كرده و آن قیام اكثریت بوده و بدنبال مطالبات مشروع باشند، باید این مطالبات پاسخ داده شود.

وی افزود: البته باید فرقی بین این حركت‌ها و تحركات عده‌ای كه ممكن است در برخی كشورها با حمایت برخی‌ها از وضعیت پیش آمده از انقلاب‌های مردمی در منطقه سوءاستفاده كنند، قائل بود مثل وضعیت سوریه كه باید حساب آن را جدا كرد.

صالحی یادآور شد: اگر در سوریه اكثریت مردم مطالبات مشروع دارند، بر دولت بشار اسد است كه به این مطالبات پاسخ دهد، همانطور كه این كار را نیز انجام داده و با طرح وعده بهبود اوضاع به این وعده عمل نیز كرده است، دولت سوریه حتی قول داده كه بیش از این در ارتباط با تامین خواست‌های مردم اقدام كند، اما در ضمن عده‌ای نیز هستند كه ممكن است بخواهند از این وضعیت بحرانی كه بوجود آمده استفاده نابجایی داشته باشند كه ما اینها را از هم جدا می‌كنیم.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با محكوم كردن مواضع غرب در مورد لیبی تاكید كرد: برخی كشورهای غربی بر خلاف قطعنامه شورای امنیت به داخل لیبی سلاح می فرستند و با این كار به آشفتگی لیبی می‌افزایند، آنها به جای اینكه روی صلح و آرامش كار كنند، اقداماتی می‌كنند كه مردم را به جان هم بیاندازند در حالی كه هدف نباید این باشد.

وی افزود: در حال حاضر لیبی در حال تبدیل شدن به كشوری ویرانه است، از طرفی درگیری بین گروه‌های داخلی و از طرف دیگر حملات ناتو و كشتار مردم بی‌گناه و از بین بردن تاسیاست زیربنایی ادامه دارد، ما قطعا با مداخله ناتو به این صورت موافق نیستیم، ما انتظار داشتیم آنهایی كه مدعی حقوق بشر هستند و با این شعار وارد لیبی شدند، به گونه‌ای كمک كنند كه جلو كشتار بیشتر مردم گرفته شود.

صالحی یادآور شد كه این چه كمكی است كه هر روز دامنه جنگ و كشتار مردم بیشتر می شود و در پایان از وجود پیشنهادهایی در مورد لیبی خبر داد و گفت: با چند كشور همفكر این پیشنهادها را بررسی می‌كنیم و انشاء الله در آینده اگر به نتایج مورد نظر رسید اعلام می‌كنیم، درصدد هستیم كه لیبی وضعیت آرامی پیدا كند و در ضمن مطالبات مشروع مردم آن نیز تامین شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
0
0
درکشورخودمون چطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین