کد خبر: ۱۳۰۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۹

پس از دوهفته توقیف، «9 دی» رفع توقیف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی رسیدگی به شكایت مدیرمسئول هفته‌نامه "9 دی" از هیأت‌ نظارت بر مطبوعات به دستگاه قضایی به دلیل توقیف این نشریه، قاضی پرونده دستور موقت رفع توقیف "9 دی" را صادر كرد. 

دادگاه رسیدگی به شكایت حجت‌الاسلام حمید رسایی مدیرمسئول هفته‌نامه "9 دی" از هیأت نظارت بر مطبوعات در روزهای سه‌شنبه 31 خرداد و دوشنبه 13 تیر ماه جاری در شعبه 34 مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار شد.

هیأت نظارت بر مطبوعات روز دوشنبه بیست و سوم خرداد، هفته‌نامه "9 دی" را به دلیل "انتشار مطالب اقتصادی بدون قید زمینه آن در مجوز نشریه، انتشار كاریكاتوری از سیدمحمد خاتمی با لباس روحانیت و تغییر صاحب‌امتیاز "9 دی" بدون اطلاع هیأت نظارت" توقیف كرد.

مدیرمسئول هفته‌نامه "9 دی" در اعتراض به رأی مذكور بر اساس تبصره 2 ماده 10 قانون مطبوعات كه تصریح دارد "تصمیمات هیأت نظارت بر مطبوعات مانع از شكایت و اقامه دعوای ذینفع در محاكم نخواهد بود"، از هیئت نظارت در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران شكایت كرد و خواستار رفع توقیف موقت از نشریه متبوعش شد.

شكایت حجت‌الاسلام رسایی طی دو مرحله در شعبه 34 مجتمع مذكور مورد رسیدگی قرار گرفت و رئیس شعبه رسیدگی كننده، طی دو مرحله دستور موقت رفع توقیف از هفته‌نامه "9 دی" را صادر كرد كه به دلیل موقت بودن این دستور، دادگستری تهران باید آن را برای اجرا تائید كند.

پیش از این روزنامه "همشهری" كه به دلیل ترویج بهائیت از طریق انتشار آگهی این فرقه ضاله توقیف شده بود و همچنین روزنامه "فرهنگ آشتی" كه از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شده بود، با دستور موقت دستگاه قضایی رفع توقیف شدند اما رفع توقیف موقت "9 دی" دو هفته به طول انجامیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین