کد خبر: ۱۳۰۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴

انتقاد حداد عادل از گرانی هزینه درمان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پنجمین نشست سراسری شورای بسیج جامعه پزشکی استان‌های کشور گفت: بسیج ارتباط محکمی با ماه‌ها و هفته های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دارد و در روزهایی که عده بسیار کمی به پیروزی مطمئن بودند و پست و مقام خاصی در اختیار هیچکس نبود مردم با اخلاص در مسیر انقلاب اسلامی به فرمان امام(ره) کار می‌کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلام با جنبش عمومی و مخلصانه مردم به پیروزی رسید، افزود: بسیج ادامه دهنده این روحیه است و نقش آن این است که اجازه ندهد این روحیه فراموش شود و انقلاب به تاریخ بپیوندد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه بسیج ادامه و گسترش انقلاب در طول زمان است، تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این تشکل مردمی به صورت سازمان یافته اداره می‌شود که از خصوصیات آن یک دست بودن در تمامی مواقع است.

وی اظهار داشت: انتظار از پزشکان بسیجی این است که با حفظ روحیه بسیجی از علم و دانش خود استفاده کنند تا آن روحیه را بهتر در اختیار مردم قرار دهند.

حداد عادل با بیان اینکه حوزه سلامت در کشورمان با مسایل زیادی مواجه است، تاکید کرد: تعیین سیاست‌های کلی سلامت در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام است و هم ا کنون در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع بررسی می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم از نظام جمهوری اسلامی توقع عدالت دارند، افزود: اگر در انقلاب شاهد باشیم ظلمی به مردم می‌شود چه جوابی داریم. معتقدم اجرای عدالت، عذربردار نیست و ناکافی بودن امکانات نمی‌تواند توجیهی برای عدم اجرای عدالت باشد.

وی امنیت و سلامت و بهداشت و درمان را از دیگر توقعات اساسی مردم از نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: اگر در حوزه سلامت موفق نباشیم به اصل انقلاب اسلامی لطمه وارد می‌شود.

حداد عادل با بیان اینکه پیشرفت‌های خوبی در عرصه سلامت صورت گرفته است و بسیاری از اتباع دیگر کشورها علاقه دارند برای درمان به کشورمان بیایند، اظهار داشت: اما در عین حال گرانی درمان بار سنگینی بر دوش مردم است و هنگامی که فردی دچار بیماری‌های صعب‌العلاج می‌شود از هستی ساقط می‌شود.

وی در ادامه سخنانش به تعریف واژه فرهنگ پرداخت و افزود: فرهنگ شامل عقاید، ارزش‌ها، اعتقادات و اخلاق یک جامعه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص رابطه فرهنگ و بهداشت و درمان گفت: فرهنگ و بهداشت و درمان از یک دیدگاه به دو بخش مهم فرهنگ و پزشک و فرهنگ و بیمار تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: پزشک باید قابل اعتماد، باانصاف، با مروت و از حرص و طمع به دور باشد.

حداد عادل به تشریح رابطه میان فرهنگ و بیمار پرداخت و افزود: پزشکی صرفاً تخصصی نیست و یک پدیده کاملاً اجتماعی است و حل مسایل حوزه سلامت صرفاً با آنچه تخصص دانش پزشکی نامیده می‌شود ممکن نیست و سلامت با فرهنگ رابطه مستقیمی دارد.

وی به غفلت از طب سنتی در دوران تجدد اشاره کرد و تصریح کرد: رفتاری که با طب سنتی در دوران تجدد صورت گرفت مناسب شان ملت با فرهنگ ما نبود و باید برخورد علمی تری با این پدیده صورت می‌گرفت و باید تلاش می‌کردیم با تحقیق موارد مثبت آن را توسعه دهیم و از دخالت افراد ناصالح در بیاوریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان به اعضای بسیج جامعه پزشکی توصیه کرد که از انتخابات مجلس نهم غفلت نکنند و تلاش کنند نیروهای بسیجی و مخلص را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
0
0
چه عجب جناب حداد هم انتقاد كردند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین