کد خبر: ۱۳۰۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷

پلیس سارق تابلوی پیکاسو را دستگیر کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مأموران پلیس شامگاه چهارشنبه (ششم ژوئیه) فرد متهم به سرقت را دستگیر کردند و تابلو را به گالری هنری صاحب آن برگرداندند. تابلو از قاب بیرون آمده اما هیچ آسیبی به آن نرسیده است.

پلیس مردی سی ساله به نام مارک لوگو را در هتلی در نیپا، ایالت کالیفرنیا، بازداشت کرد. 

تابلوی طراحی سیاه قلم به عنوان "سر زن" که گفته می‌شود ۲۷۵ هزار دلار (۱۷۲ هزار پوند) ارزش دارد، از گالری هنری وینستاین در مرکز سان فرانسیسکو ربوده شده بود. 

روز سه شنبه (پنجم ژوئیه) حوالی ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه، مردی با ظاهر مرتب، وارد گالری وینستاین شد، یکراست به طرف طرح معروف پیکاسو رفت، آن را از دیوار جدا کرد، از قاب بیرون آورد و سپس زیر بغل زد و با شتاب از گالری بیرون رفت. 

سارق که عینک تیره به چشم داشت، محل گالری را با تاکسی ترک کرد، اما فرار او توسط دوربین‌های مخفی ضبط شده بود. 

صاحب رستورانی که در نزدیکی گالری قرار دارد به پلیس اطلاع داد که دوربین نگهبانی رستوران، از مردی با ظاهری مشکوک فیلم گرفته است. 

به گفته پلیس سان فرانسیسکو، متهم سوءسابقه مهمی ندارد. او اهل نیوجرسی است، در رستورانی در نیویورک کار می‌کند و روز دوشنبه (چهارم ژوئیه) به کالیفرنیا پرواز کرده است. 

هنوز به روشنی معلوم نیست که سارق با چه نیتی تابلوی پیکاسو را دزدیده است، چون این تابلو به قدری معروف است، که او نه می‌توانسته آن را جایی نمایش بدهد و نه به فروش برساند. 

به نظر کارشناسان سارق در واقع دزدی ناشی است که بدون نقشه ماهرانه به این اقدام دست زده و تنها با خوش‌شانسی موفق به ربودن تابلو شده است. 

پابلو پیکاسو (۱۸۸۱ – ۱۹۷۳) برجسته‌ترین نماینده سبک کوبیسم، طرح "سر زن" را در سال ۱۹۶۵ نقاشی کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین