کد خبر: ۱۳۰۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸

ادعاهای جدید مایکل مولن درباره‌ ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مایکل مولن در اظهاراتی مدعی شد که ایران از گروه‌های تندرو در عراق حمایت می‌کند. 

آدمیرال مایکل مولن، رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی آمریکا روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد که ایرانیان با آگاهی کامل دولت ایران برای گروه‌های شیعه عراقی تسلیحات فراهم می‌کنند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مولن در ادامه ادعاهای خود گفت: دلیلی ندارد که من باور کنم با کاهش تعداد نیروهای ما در عراق آن‌ها به این کار پایان می‌دهند. 

در حالی که مقامات کشورمان بارها بر مداخله نکردن در امور داخلی سایر کشورها تاکید دارند، رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی آمریکا در بخش دیگری از ادعاهای خود مدعی شد که ایران در سال 2008 آگاهانه تصمیم گرفت دخالت خود در عراق را متوقف کند، اما اکنون قصد دارد خود را در موقعیتی قرار دهد که بتواند به بیرون راندن نیروهای آمریکا از منطقه کمک کند. 

مولن که تاکنون هیچ‌گونه مدرکی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرده است، مدعی شد شکی وجود ندارد که آن‌ها قصد دارند به ویژه در جنوب نفوذ داشته باشند. 

رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی آمریکا مدعی شد که معتقدم هرگونه توافقی برای نگه داشتن نیروهای آمریکایی در عراق پس از پایان سال میلادی جاری " باید هماهنگ با کنترل ایران در این قسمت‌ها" انجام گیرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین