کد خبر: ۱۳۰۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۲

تظاهرات‌کنندگان عمانی خواستار آزادی زندانیان شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تظاهرات‌کنندگان عمانی پس از نماز جمعه در شهر سوهار به تظاهرات پرداخته و خواستار آزادی زندانیانی شدند که چند ماه پیش در پی ناآرامی‌های این کشور دستگیر شدند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، حدود صد تظاهرات‌کننده عمانی روز جمعه در شهر صنعتی "سوهار" به تظاهرات پرداختند و خواستار آزادی کسانی شدند که اوایل سال جاری به دلیل تظاهرات بازداشت شدند.

کشور پادشاهای عمان در ماه فوریه و همزمان با سقوط دیکتاتورهای مصر و تونس، صحنه ناآرامی‌ها و تظاهرات بود.

البته عمانی‌ها در این تظاهرات بیشتر خواستار افزایش دستمزدها، اشتغال بیشتر و پایان دادن به سوء‌استفاده از قدرت بوده و کمتر خواستار تغییر دولت بودند.

یکی از ساکنان شهر "سوهار" در گفت‌وگوی تلفنی با رویترز گفت: حدود 100 نفر از مردم بعد از نماز جمعه در منطقه "تعریف " جمع شده و شعار می‌دادند که هموطنان آنها به دلیل آنکه خواسته‌های حقیقی داشتند، سزاوار زندان نیستند.

اوایل سال جاری میلادی، 25 شهروند عمانی متهم شدند که درصدد خرابکاری و اغتشاش بوده و به سوی نیروهای امنیتی بمب‌های دست‌ساز پرتاب کرده‌اند.

"سلطان قابوس" پادشاه عمان برای آرام کردن اوضاع، بسته اقتصادی به مبلغ 2.6 میلیارد دلار را پیشنهاد داده و گفته است که دولت 50 هزار شغل جدید ایجاد خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین