کد خبر: ۱۳۰۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۰

عقب‌نشینی مجدد دولت بر سر اسکله‌های نظامی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه اعتماد نوشت: «گمرک به اسکله‌های نظامی ورود نمی‌کند و نیازی به حضور گمرک در اسکله‌های نظامی نیست.» این جمله رییس کل گمرک کشور که به تازگی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده، ظاهرا تاکید دوباره بر عقب‌نشینی دولت درباره ساماندهی اسکله‌های نظامی است.

در هفته‌یی که گذشت موضوع اسکله‌های قاچاق که توسط رییس‌جمهور در همایش مقابله با قاچاق کالا و ارز مطرح شده بود، با واکنش فرمانده کل سپاه پاسداران روبرو شد.

سردار جعفری با تاکید بر اینکه مبادلات تجاری در اسکله‌های سپاه انجام نمی‌شود، گفته بود: «نیروهای مسلح بطور طبیعی به دلیل وضع نظامی که دارند، اسکله‌هایی نظامی در اختیارشان است که در آنها هیچ‌وقت تبادل کالا صورت نمی‌گیرد و این مسائل صحبت‌های انحرافی است که مطرح می‌کنند.»

پس از این واکنش فرمانده کل سپاه پاسداران، پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری انتشار خبر ناقص و تحریف شده از سخنان رییس‌ جمهور در همایش راهبردهای نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز که بعضا با واکنش برخی از مسوولان همراه بوده است، را تکذیب کرد و نوشت: «ضمن اظهار تاسف از اقدام غیراخلاقی و غیرحرفه‌یی برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری در انتشار چنین اخباری بار دیگر تاکید می‌شود که تنها مرجع موثق و معتبر انتشار اخبار رییس جمهور، سایت ریاست جمهوری و مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس‌جمهور است.»

همچنین در ادامه این مطلب بر این موضوع تاکید شده بود که مجددا از تمام رسانه‌ها درخواست می‌شود به هیچ عنوان از اخبار و نقل قول‌های غیرموثق از رییس جمهور استفاده نکنند. ضمن آنکه انتظار می‌رود مسوولان ذی‌ربط و افراد در موارد لزوم به عین بیانات ریاست جمهوری مراجعه کنند. این موضوعات در حالی است که این‌بار عباس معمار‌نژاد، رییس کل گمرک کشور تاکید دارد: «نمی‌توان به صورت دقیق اشاره کرد که از 167 مبادی رسمی گمرک، چه تعداد اسکله هستند؛ اما هر آنچه در مرزهای رسمی کشور و اسکله‌هایی که سازمان بنادر و کشتیرانی متولی آن است و در آنجا مستقر است، ما هم در آنجا مستقر هستیم و دقیقا کنترل می‌شود. اگر اسکله‌های دیگری هم هست که زیرمجموعه سازمان بنادر و کشتیرانی نیست، ما از آن خبری نداریم و در آنجا مستقر نیستیم.»

همچنین معمار‌نژاد درباره اسکله‌های نظامی تاکید کرده است: «من خبری ندارم و حوزه نظامی و امنیتی را ما نه ورود می‌کنیم و نه می‌دانیم که چه هست. مثلا فرض کنید نیروی دریایی چقدر اسکله در جنوب دارد که کار آن نظامی است و ورود کالا نیست. بالطبع، در آنجا ما نه حضور داریم و نه لازم به حضور است.»

این در حالی است که رییس کل گمرک درباره اسکله‌های در دست وزارتخانه دیگر هم تاکید کرده است: «آنها مرز رسمی نیستند و حق ندارند کالایی را از آنجا وارد کنند. کالا باید از جایی وارد شود که توسط دولت به عنوان مرز رسمی تعریف شده باشد، اسکله‌یی که مرز رسمی نیست بالطبع حق ورود کالا از آنجا را ندارند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
0
0
لابد به محلي كه با توپ و تفنگ حفاظت ميشود نميتوان دست خالي وارد شد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین