کد خبر: ۱۳۰۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴

تقدیر از فعالیت‌های مسلمانان روسیه در مبارزه با افراط‌گرایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهور روسیه در دیدار علمای مسلمان این کشور از تلاش‌های مسلمانان برای مقابله با افراط‌گرایی تجلیل کرد و از آنها خواست مهاجران جدید را در فرآیند ادغام در جامعه یاری کنند. 

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، دیمتری مدودوف رئیس‌جمهور روسیه گفت: ما بدون درنگ و بدون سازش با ترور مقابله می‌کنیم. سازمان‌های اسلامی در این عرصه پیشگام هستند و تلاش‌های شما برای نشان دادن جدایی دین از این امر مذبوح نیازمند شهامت بسیاری است.

وی از تلاش‌های علمای مسلمان در تأکید بر تعالیم صلح‌جویانه اسلام گفت: 20 مفتی روسیه در جریان مقابله علیه افراط‌گرایی و تروریسم تا کنون جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس‌جمهور روسیه یادآور شد: گاهی یک رهبر دینی باید بسیار شهامت داشته باشد تا به صورت واضح بگوید اسلام حقیقی ارتباطی با خشونت ندارد، چرا که یک‌شبه نمی‌توانیم بر تروریسم غلبه کنیم. اما اینکه ما در اهداف و تلاش‌های خود متحد هستیم بسیار الهام‌بخش است.

در روسیه حدود 23 میلیون مسلمان زندگی می‌کنند که این تعداد 15 درصد از جمعیت کل 145 میلیونی فدراسیون روسیه را تشکیل داده‌اند.

در این کشور پس از مسیحیت ارتدکس اسلام دومین دین بزرگ را تشکیل داده است.

در جریان این دیدار مدودوف از علمای مسلمان خواست مهاجران قفقازی را در فرآیند ادغام در جامعه یاری کنند.

وی افزود: درحال حاضر بسیاری از ساکنان غیرمسلمان که به علت ناآرامی‌ها گریخته بوده‌اند به خانه‌های خود باز می‌گردند و سازمان‌های اسلامی وظیفه دارند فضای دوستانه‌ای برای این افراد فراهم کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین