کد خبر: ۱۳۰۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۵

چند درصد کاربران از فیلترشکن استفاده می‌کنند؟

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: بر اساس آخرین پژوهش انجام شده در داخل کشور دانشجویان با فراوانی 41 درصد بیشترین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی را به خود اختصاص داده و در رده بعد کارمندان با فراوانی 32 درصد قرار دارند. 

محمد صادق افراسیابی؛ کارشناس ارشد سیاستگذاری فرهنگ و ارتباطات از اتمام مراحل پژوهش شبکه‌های اجتماعی مجازی و سبک زندگی جوانان خبر داد و گفت: بر اساس نتایج این پژوهش که از طریق پیمایش میان اعضای بزرگترین جامعه مجازی ایرانیان انجام شده است 19 درصد استفاده‌کنندگان از شبکه‌های اجتماعی مجازی از فیلتر‌شکن استفاده می‌کنند. 

وی ادامه داد: یافته‌های پژوهش شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی جوانان که در قالب پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشگاه امام صادق(ع) ارائه شده است بیانگر آن است که 29 درصد کابران شبکه‌های اجتماعی مجازی از شبکه‌های اینترنتی غیربومی نظیر فیس‌بوک، یاهو 360، تویتر و نت‌لاگ استفاده می‌نمایند.
 
این پژوهشگر علوم ارتباطات و رسانه‌ها تصریح کرد: داده‌های نخستین پیمایش فراگیر در میان اعضای بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی بومی حاکی از آن است که دانشجویان با فراوانی 41 درصد بیشترین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی را به خود اختصاص داده و در رده بعد کارمندان با فراوانی 32 درصد قرار دارند. همچنین 55 درصد مردان و 54 درصد زنان اذعان کرده‌اند که بیشترین وقت خود در مقایسه با سایر فعالیت‌های روزمره سایبری را به استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی اختصاص می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین