کد خبر: ۱۳۰۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۹
واکنش پنج عضو کمیسیون عمران به وعده تازه احمدی‌نژاد؛

وعده هدر دادن بیت‌المال با کدام توجیه؟

استقرار در 2 میلیون هکتار زمین با کدام تاسیسات؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای کمیسیون عمران در گفت‌و‌گو با خبر‌آنلاین در تحلیل وعده احمدی‌نژاد آنرا با کلماتی از قبیل"خنده‌دار"، "تاسف‌بر‌انگیز" ،"بی‌پایه و اساس"،" غیر کارشناسانه" و" غیر‌عملی" توصیف کردند.

لاهوتی: هدر دادن بیت‌المال با چه توجیهی؟

نمایندگان مجلس نیز در مقابل این وعده موضع گرفته و آنرا غیر ممکن خواندند و رسانه‌ای کردن چنین بحثی را دور از صلاحدید قلمداد کردند.

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران با غیر کارشناسانه خواندن وعده احمدی‌نژاد گفت:" این که بخواهیم از محل منابع طبیعی کشور به افراد زمین بدهیم که ویلا بسازند غیرعملی است."

وی خاطر نشان کرد:" این موضوع اولا قابل اجرایی شدن نیست، ثانیا اگر هم قرار باشد اجرایی شود به معنی هدر دادن بیت‌المال و اموال دولت است."

این عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: "از طرفی اینکه ما در کشور در حال اجرای پروژه‌های مسکن مهر هستیم به دلیل نیاز ما به مسکن است نه باغ ویلا!". 

وی تاکید کرد:" اصلا فرهنگ ساخت خانه ویلایی دیگر رواج ندارد که بخواهیم با چنین طرح‌هایی زمین هدر بدهیم."

لاهوتی گفت: "وقتی می‌توانیم در 2 کیلومتر 2000 خانواده را جا دهیم چرا باید این میزان زمین را به 200 خانواده اختصاص دهیم؟"

رحمانی: استقرار در 2 میلیون هکتار زمین با کدام تاسیسات؟

ابوالقاسم رحمانی مخبر کمیسیون عمران با اشره به جمعیت ایران گفت: "ما در ایران 20 میلیون خانوار داریم که اگر این تعداد را بخواهیم در 1000 ضرب کنیم، وعده رئیس‌جمهور به این معناست که ما 2 میلیون هکتار زمین احتیاج داریم."

وی گفت: "منابع آب، جاده قابل دسترسی، و سایر تاسیسات مورد نیاز و امنیت این این ویلاها از کجا قرار است تامین شود؟!"

این عضو کمیسیون عمران خاطر نشان کرد: "از طرفی به دلیل عدم امنیت خانه‌های ویلایی گرایش مردم به سمت آپارتمان است. سوال دیگر این است:" امنیت این حجم ویلا باغ! چطور قرار است تامین شود؟"

اولیا: از شنیدن این خبر متاثر شدم

اولیا عضو دیگر کمیسیون عمران در خصوص این خبر گفت: "من از شنیدن چنین وعده‌ای متاثر و متعجب شدم. وی ادامه داد:" نمی‌دانم رئیس‌جمهور با چه منطق کارشناسی‌ای چنین بحثی را مطرح کرده است."

وی تصریح کرد: "همین الان هم شهرها و روستا‌های ما از لحاظ گسترش از درون با مشکل مواجه هستند و باغ‌شهر‌های موجود با مشکل بی‌آبی مواجه‌اند به طوریکه در معرض خشکی و نابودی هستند."

اولیا تصریح کرد: "در اولین فرصت از وزیر مسکن و شهر‌سازی سوال خواهیم کرد چون اگر قرار باشد این وعده تعهدی برای دولت ایجاد کند مجلس مخالفت خواهد کرد."

این عضو کمیسیون عمران افزود: "همین الان هم پروژه مسکن مهر بار مالی زیادی را بر کشور تحمیل کرده است و با حداقل سرعت پیش می‌رود و همین پروژه نیز از توان دولت خارج است چه برسد به این که طرح جدیدی تعریف شود."

بختیاری: رئیس‌جمهور اگر طرحی دارد با مجلس در میان بگذارد نه با رسانه‌ها

بختیاری عضو دیگر کمیسیون عمران نیز اظهار کرد: "به نظر من ارائه 1000 متر زمین به هر ایرانی به هیچ وجه شدنی نیست، باید دید تعریف رئیس‌جمهور از باغ شهر چیست."

وی خاطر نشان کرد: "ایجاد باغ شهر مشکلات خودش را دارد و اجرای چنین پروژه‌هایی به صورت موردی جواب نداده است."

این عضو کمیسیون عمران افزود: "همین الان هم شهرداری‌ها برای ارائه خدمات شهری به شهرهایی که از لحاظ طولی و عرضی در حال گسترش هستند مشکل دارند، و ارائه خدمات شهرداری به شهر‌هایی با چنین وسعت تقریبا غیر ممکن است."

وی گفت:" بهتر بود رئیس‌جمهور اگر طرحی دارد به به مجلس ارائه دهد که بررسی شود آیا شدنی هست یا خیر بعد رسانه‌ای شود."

بختیاری تصریح کرد: "باید معلوم شود منابع این طرح کجاست؟ نقش شهرداری در آن چیست؟

وی تاکید کرد: "باید این طرح اول با مجلس مطرح می‌شد که اصلا شدنی هست یا خیر. این وعده غیر‌کارشناسی و ضعیف است و اجرایی شدن آن دور از منطق."
حجازی: این حرف در حد مانور خبری است

برخی دیگر از اعضای کمیسیون عمران این وعده را در حد یک مانور رسانه‌ای دانستند که هیچ جزییات قابل بحثی ندارد. حجازی عضو کمیسیون عمران گفت: "ما از جوانب این طرح هیچ اطلاعی نداریم و این وعده در حد یک خبر است."

وی با اشاره به مبهم و غیر جدی بودن این وعده گفت: "وقتی جوانب این حرف معلوم شد آن وقت می‌شود در مورد آن اظهار نظر کرد."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
0
0
وعده پوچ ! شما همون 100 متر به ما بدی بسمونه ! 900 متر پیشکش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
0
درود بر مردمی ترین رئیس جمهور دنیا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین