کد خبر: ۱۳۰۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵

رئیس دادگستری اردبیل: اعدام قاچاقچیان مواد مخدر از افتخارات ایران است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامعلی رضایی بعد از ظهر شنبه درجلسه كمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اظهار داشت: این احكام كه با طی مراحل قانونی و با حضور، پیگیری و دفاع وكلای متهمین و محكومین صادر و اجرا می‌شود جزو افتخارات جمهوری اسلامی است.

وی افزود: كشورهای غربی تلاش می‌كنند اجرای احكام اعدام برای قاچاقچیان موادمخدر در كشور را تحت‌الشعاع جنگ و تبلیغات روانی خود قرار دهند غافل از اینكه در مورد موادمخدر ما با هیچكس سر سازش نداریم و تا آخرین قطره خون و توان، مبارزه با موادمخدر را وظیفه خود می‌دانیم و به هیچوجه كوتاه نخواهیم آمد.
رئیس كل دادگستری استان به حساسیت و دغدغه مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در برخورد با بلای خانمان‌سوز موادمخدر اشاره كرد و یادآور شد: امروز ایران در صف مقدم مبارزه با موادمخدر دنیا قرار دارد و هیچ كشوری نمی‌تواند ادعا كند كه بیشتر از ایران برای برخورد با موادمخدر هزینه گذاشته است.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته در دستگاه قضایی ایران برای پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با تهیه و توزیع موادمخدر به احكام اعدام صادره برای قاچاقچیان موادمخدر اشاره كرد و ابراز داشت: در این مسیر از كوتاهی هیچ مسئول و مقامی چشم‌پوشی نخواهد شد.

رضایی با بیان اینكه امروز ترویج مواد مخدر در كشور بویژه در بین جوانان، نقشه دشمنان و استكبار جهانی است ابراز داشت: علاوه بر تاثیرگذاری موادمخدر به اعتقادات و اخلاق افراد جامعه جرم پولشویی نیز زاییده موادمخدر بوده لذا دستگاه قضایی استان مصمم است ضربه مهلكی به بنیه مالی قاچاقچیان موادمخدر وارد كند.

وی در این جلسه از دادستان‌های سراسر استان خواست در امر مبارزه با موادمخدر سریع و قاطع عمل كرده و آرامش روانی سوداگران مرگ به خصوص دانه‌درشت‌های موادمخدر در هر طبقه‌‌ای كه باشند را از بین ببرند.

این مسئول با انتقاد از غفلت‌های گذشته در مبارزه با موادمخدر توسط بخش‌هایی از سیستم اداری همگان را به بسیج عمومی برای مبارزه با این پدیده شوم فراخواند و تصریح كرد: مبارزه با موادمخدر تنها وظیفه دستگاه قضایی نیست.

پیش از این رئیس كل دادگستری استان اردبیل از صدور حكم اعدام 40 نفر از قاچاقچیان و سوداگران مرگ در این استان خبر داده و اعلام كرده بود كه تعدادی از احكام صادره مراحل قانونی لازم را طی كرده‌اند و بزودی به مرحله اجرا در خواهند آمد.

وی تاكید كرده بود كه دستگاه قضایی دغدغه خانواده‌ها در خصوص موادمخدر را با اعدام سوداگران مرگ پاسخ خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین