کد خبر: ۱۳۰۶۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۹

کاهش آمار ولادت و ازدواج در کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد، آمار ولادت و ازدواج در سه ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه سال پیش، کاهش و طلاق افزایش یافته است.

'علی اکبر محزون' مدیر کل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور روز دوشنبه گفت: در سه ماهه نخست امسال 324 هزار و 349 ولادت در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: از این شمار 255 هزار و 361 ولادت در نقاط شهری و 68 هزار و 988 ولادت در نقاط روستایی کشور ثبت شده است.

مدیر کل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: هم اکنون 70 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند و میزان شهرنشینی تاثیر زیادی در آمار ولادت و فوت داشته است.

وی در مورد آمار فوت در سه ماهه نخست سال جاری گفت: 213 هزار و 213 واقعه فوت در سه ماهه نخست امسال در سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزایش داشته است.

محزون با بیان اینکه ثبت ازدواج و طلاق در سازمان ثبت اسناد اتفاق می افتد و اعلام آمارهای آن در سازمان ثبت احوال کشور صورت می‌گیرد، بیان داشت: از لحاظ بحث‌های جمعیتی، آمار ازدواج بر میزان موالید کشور تاثیر مستقیم دارد، یعنی هر تغییری که در آمار ازدواج روی دهد میزان موالید را کاهش یا افزایس می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد، در سه ماهه نخست امسال 242 هزار و 203 مورد ازدواج در کل کشور به ثبت رسیده که استان تهران با 24 هزار و 553 مورد بیشترین و استان سمنان با یک هزار و 734 مورد کمترین واقعه ازدواج را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور در مورد تعداد واقعه طلاق خاطر نشان کرد: 33 هزار و 782 واقعه طلاق در سه ماهه اول امسال در کشور روی داده که استان تهران با هفت هزار و 310 واقعه بیشترین و کمترین واقعه طلاق نیز به میزان 135 مورد در استان ایلام به ثبت رسیده است.

محزون در ادامه گفت: میزان ولادت در سه ماهه اول سال 90 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16.1 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میزان ازدواج در سه ماهه اول سال جاری نیز 6.20 درصد کاهش و آمار طلاق نیز 16.2 درصد افزایش نسبت به زمان مشابه سال پیش داشته است.

مدیر کل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور به بیشترین علت فوت در کشور اشاره کرد و افزود: بیماری‌های دستگاه تنفسی، دستگاه گردش خون، قلبی و عروقی، عفونی، انگلی و سوانح و مسمومیت‌ها، پنج علت اول فوت در سال‌های اخیر بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین