کد خبر: ۱۳۰۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۷

حمله براون به مرداک در ارتباط با شنودهای تلفنی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ گوردون براون، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا می‌گوید لازم است در مورد روابط شرکت رسانه‌ای نیوز اینترنشنال روپرت مرداک با باندهای جنایتکار زیرزمینی تحقیقاتی انجام شود. 

دیروز دوشنبه، یازدهم ژوییه ۲۰۱۱ میلادی، اعلام شد که یکی از روزنامه‌های متعلق به شرکت رسانه‌ای آقای مرداک (روزنامه ساندی تایمز) با پرداخت مبالغی پول به اطلاعات محرمانه‌ای در مورد گوردون براون دست یافته است. 

این تنها یکی از تازه‌ترین موارد اتهامی است که در هفته‌های اخیر رسوایی‌هایی را برای شاخه بریتانیایی امپراتوری رسانه‌ای روپرت مرداک ایجاد کرده است. 

آقای براون در گفت‌وگویی با بی‌بی‌سی، شرکت رسانه‌ای روپرت مرداک را متهم کرد که با خلافکاران حرفه‌ای و شناخته شده همکاری می‌کند. 

او همچنین گفت پس از آنکه یکی دیگر از روزنامه‌های وابسته به آقای مرداک (روزنامه سان) اعلام کرد که به اطلاعات موثقی در مورد بیماری فرزند او پی برده، اشک از چشمانش جاری شد. 

فرزند براون به "فیبروز کیستیک" مبتلاست که یک بیماری خطرناک ژنتیکی است. معمولا مبتلایان به این بیماری تا پیش از بیست سالگی جان خود را از دست می‌دهند. 

شرکت مرداک اعلام کرده که خبرنگارانش از راه‌های کاملا قانونی به اطلاعات پزشکی فرزند نخست‌وزیر پیشین بریتانیا پی برده‌اند. 

ماموران پلیس مسئول رسیدگی به پرونده شنود خودشان قربانیان احتمالی شنود هستند 

در تازه‌ترین مراحل بررسی اتهامات مربوط به شنود پیام‌های تلفنی توسط روزنامه‌های وابسته به روپرت مرداک در بریتانیا، امروز سه‌شنبه، دوازدهم ژوییه تعدادی از افسران بلندپایه سابق و مشغول به خدمت در پلیس بریتانیا با حضور در پارلمان این کشور به سئوالات برخی از نمایندگان پاسخ داده‌اند. 

در بخشی از این جلسه پرسش و پاسخ از این ماموران پلیس پرسیده شده است که چرا تحقیقات اولیه پلیس در شش سال پیش موفق به کشف شنود تلفن دختری که ابتدا ربوده و سپس به قتل رسید نشد. 

تعدادی از بستگان قربانیان حادثه بمب‌گذاری در متروی لندن در سال ۲۰۰۷ هم از جمله کسانی هستند که روزنامه‌های وابسته به مرداک اقدام به شنود پیغام‌های تلفنی آنها کرده‌اند. 

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده است که احتمالا برخی از ماموران پلیس که مسئول رسیدگی به پرونده اتهامات این روزنامه‌ها بوده‌اند، خودشان قربانی شنود پیام‌های تلفنی شده‌اند. 

جان ییتز، یکی از افسران بلند‌پایه پلیس بریتانیا با حضور در مجلس عوام پارلمان بریتانیا تایید کرده است که تصمیم در مورد متوقف کردن بررسی پرونده اتهامات شنود تلفنی توسط روزنامه‌های وابسته به روپرت مرداک اشتباه بوده است.
 
او همچنین افزود جای نگرانی دارد که روزنامه نیوز آود ورلد تا همین اواخر از همکاری با پلیس سرباز می‌زد. 

اکنون شرکت رسانه‌ای مرداک در تازه‌ترین واکنش به اتهاماتی که گوردون براون متوجه این غول رسانه‌ای کرده است، می‌گوید که مایل است در این زمینه تحقیقات بیشتری انجام دهد و بنابراین درخواست کرده اطلاعات بیشتری در این مورد در اختیار این شرکت قرار گیرد. 

براون در بخشی از گفت‌وگوی اخیر خود با بی‌بی‌سی در پاسخ به سئوالی در مورد فاش شدن اطلاعات پزشکی فرزندش گفت: "من و همسرم سارا به شدت از این ماجرا آشفته شدیم. ما به آینده فرزندمان فکر می‌کنیم، ما به آینده خانواده‌مان می‌اندیشیم". 

شرکت رسانه‌ای مرداک می‌گوید روزنامه سان از شیوه‌هایی که از طریق آن این اطلاعات را به دست آورده رضایت دارد و آن را قانونی توصیف کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین