کد خبر: ۱۳۰۷۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۵

بانک مرکزی خبر داد: موافقت دولت با 2 واحد پول ملی

آغاز رفراندوم اینترنتی از شنبه
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز به کار وب‌سایت "طرح اصلاح پول ملی" از شنبه آینده خبر داد و گفت: هیأت دولت در جلسه اخیر خود ضمن تائید حذف چهار صفر از پول ملی، با درنظر گرفتن واحد پول فرعی در کنار واحد پول اصلی موافقت کرده است. 

بانک مرکزی در اطلاعیه شماره یک خود درباره طرح اصلاح پول ملی آورده است: وب‌سایت "طرح اصلاح پول ملی" به نشانی: Reform.cbi.ir راس ساعت 12 روز شنبه مورخ 25/4/1390 از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

این سایت در راستای اطلاع‌رسانی دقیق‌، شفاف و علمی به صاحب‌نظران اقتصادی، رسانه‌های گروهی و عامه مردم شکل گرفته است. از دیگر اهداف شگل‌گیری این سایت می‌توان به فراهم آوردن بستر مطالعاتی و تحقیقاتی مناسب برای صاحب‌نظران و پژوهشگران عرصه‌های مختلف اقتصادی، طرح سئوالات و دیدگاه‌ها و نیز انجام نظرسنجی‌های مختلف اشاره کرد.

در این اطلاعیه می‌خوانیم: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اصلاح پول ملی به عنوان یکی از محورهای طرح تحول اقتصادی‌، در 24 ماه گذشته موضوع را از جوانب مختلف تحت بررسی‌های کارشناسانه قرار داد.

دراین راستا، در جلسه روز یکشنبه مورخ 19/4/1390 هیأت دولت، رئیس کل بانک مرکزی به همراه معاون اقتصادی بانک‌، گزارشی از نتایج بررسی‌های بانک مرکزی ارایه کرده و پس از آن سئوالات و ملاحظات مطرح شده از سوی اعضای محترم هیأت دولت توسط رئیس کل بانک مرکزی توضیح داده شد.

در این جلسه اشاره شد طرح در افق زمانی منطقی قابلیت اجرایی دارد و البته از الزامات توفیق آن‌، اطلاع‌رسانی کافی، آشنا ساختن افکار عمومی با ابعاد مختلف طرح و ارایه آموزش‌های مکفی می‌‌باشد.

در ضمن اشاره شد که بانک مرکزی آمادگی لازم در ابعاد فنی و عملیاتی را کسب کرده و قادر است درزمان مقتضی‌، اقدامات اجرایی مورد نیاز رابه عمل درآورد.

در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران‌، ستاد اجرایی ناظر بر طرح اصلاح پول ملی تحت نظر معاون اقتصادی که با حکم ریاست کل بانک، مسئولیت اجرای طرح را برعهده گرفته‌اند، تشکیل شده است.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: این ستاد از ماه‌ها قبل به طور مستمر و منظم جلسات هفتگی برگزار کرده و جنبه‌های گوناگون طرح از قبیل حوزه‌های اقتصادی، حقوقی، حسابداری‌، فن‌آوری اطلاعات، روابط عمومی و غیره مورد بررسی و تحلیل موشکافانه دقیق واقع شده است .

در این راستا و با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه ساختن افکار عمومی‌، پایگاه اطلاع‌رسانی "طرح اصلاح پول ملی" طراحی گردیده که دارای قابلیت‌های ارایه مقالات تخصصی، انجام نظر‌سنجی‌های عمومی و تخصصی، پرسش و پاسخ‌، تالار گفت‌وگو و نظائر آن است.

این اطلاعیه می‌افزاید: متعاقب ارایه گزارش مبسوط بانک مرکزی در زمینه اقدامات انجام شده درخصوص اصلاح پول ملی در جلسه هیأت دولت‌، دولت ضمن تقدیر از گزارش مذکور و تایید مفاد کلی آن با حذف چهار صفر از پول ملی و درنظر گرفتن واحد پول فرعی در کنار واحد پول اصلی موافقت و مقرر کرد پایگاه مزبور هرچه سریع‌تر رونمایی گردد تا هموطنان بتوانند ضمن استفاده از مطالب آن‌، سئوالات و نظرات خود را با مسئولان درمیان بگذارند.

همچنین تاکید شد به موازات اخذ نظرات آحاد جامعه طی نظر‌سنجی‌های مختلفی که در این پایگاه انجام می‌شود، گزارش‌های تحلیلی براساس نتایج همه‌پرسی‌ها تهیه و در حوزه سیاست‌گذاری‌های مربوطه مورد استفاده قرار گیرد. علاوه برآن، مقرر شد پیش‌نویس لایحه اصلاح پول ملی درکارگروه تحولات اقتصادی مطرح و پس از نهایی شدن به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین