کد خبر: ۱۳۰۸۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۸

کی‌روش: در فوتبال ایران، شیطان همیشه پشت در است

منتقدین از تحول و پیشرفت مالدیو بی‌اطلاعند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از بازی با مالدیو به عنوان نیمه اول صعود این تیم به مسابقات جام جهانی 2014 یاد کرد و گفت: کسانی که از برگزاری اردوی تیم ملی در کمپ اتریش ایراد می‌گیرند قطعا از تحول و پیشرفت تیم ملی مالدیو بی‌خبرند. 

کارلوس کی‌روش در نشست خبری عصر امروز چهارشنبه که در محل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در بازگشت از کمپ تمرینی اتریش به ایران آمدیم تا آخرین مرحله از اردوی آماده سازی تیم را برای بازی با مالدیو پشت سر بگذاریم. این مرحله با دیدار دوستانه برابر ماداگاسکار آغاز شده و با برگزاری دو مسابقات رفت و برگشت مقابل مالدیو به سرانجام می‌رسد.

وی افزود: در حقیقت مرحله نهایی آماده سازی تیم ملی بازی با مالدیو است که تمرینات و اردوهای روزهای گذشته تماما معطوف به این بازی است.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بازی با مالدیو را نیمه اول راه طولانی صعود این تیم به جام جهانی عنوان کرد و گفت: امیدوارم در این دو بازی تمام توان تیم ملی فوتبال کشورمان را نشان دهیم. خوشبختانه تیم ملی پیشرفت خوبی داشته و رقابت بین بازیکنان آغاز شده است. ما راه طولانی پیش رو داریم که سعی می‌کنیم این راه را با موفقیت پشت سربگذاریم.

کی روش با تشریح برنامه آماده سازی تیم ملی فوتبال کشورمان در اردوی اتریش گفت: در این کمپ 30 بازیکن در اختیار ما بودند که در پایان تمرینات آماده سازی 6 نفر از بازیکنان را از ترکیب کنار گذاشتیم. خلعتبری هم به دلیل تعهد به تیم باشگاهی اش فعلا در اختیار تیم ملی نیست.

وی بازی با مالدلو را حساس و خاص خواند و گفت: بازیکنان در فرم آمادگی خاص و مطلوبی قرار دارند. البته از رسانه ها می خواهم که به این نکته توجه داشته باشند که دو مسابقات با مالدیو در زمان تعطیلی بین دو فصل برگزار می شود.

این مربی پرتغالی خاطرنشان کرد: همانطور که می دانید تعیین زمان بازی با مالدیو از سوی فیفا صورت گرفته و ما هم به این نکته اعتقا داریم که برگزاری مسابقه در چنین شرایطی معقول نیست و کمتر پیش می آید که در بین تعطیلات مسابقات لیگ بازیهایی با این درجه حساسیت برگزار شود.

کی روش افزود: تیم ملی در شرایطی حساس و سختی بازی مالدیو را پیش رو دارد. بکسری از بازیکنان فصلی سخت و پرفشار را پشت سرگذاشته اند. برخی دیگر تازه تمرینات آماده سازی را آغاز کرده اند. به اینها بازیکنان تیم امید را هم اضافه کنید که به تازگی از دیدارهای مرحله انتخابی المپیک فارغ شده اند. تمامی اینها نشان می دهد که کار تیم ملی در بازی برابر مالدیو دشوار است و ما باید با واقعیت ها کنار بیایم.

وی کمپ تمرینی اتریش را مجالی برای رسیدن بازیکنان به آمادگی کامل اعلام کرد و گفت: به موفقیت و نتیجه بازی با مالدیو اطمینان و ایمان دارم. اطمینان دارم گروهی که انتخاب کرده ام بهترین و آماده‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران هستند.

وی مجددا تیم ملی را به خانه ای بی در و پنجره تبدیل کرد که ورود و خروج بازیکنان به آن غیرقابل پیش بینی است. کی روش همچنین خاطرنشان کرد: گروهی که امروز در اختیار ما هستند جمعی از بازیکنانی هستند که به آنها اعتقاد داریم و ایمان داریم که می‌توانند در مسسیر طولانی که پیش روی ماست تیم ملی را به خوبی در مصاف با حریفان آسیایی همراهی کند.

وی در ادامه از نیاز تیم ملی به حمایت اهالی فوتبال یاد کرد و گفت: من نگرانی مربیان باشگاهی را درک می کنم و می فهمم که آنها دغدغه آماده سازی تیم هایشان پیش از آغاز فصل را دارند و این اطمینان را دارم که آنها نیز بدون شک مرا درک می کنند . متاسفانه بازی با مالدیو در زمانی نامناسب برگزار می شود که تصمیم به تعیین زمان این بازی نیز از سوی ما نبوده است. به همین خاطر ناچار شدیم کمپ اتریش را برپا کنیم که امیدوارم باشگاهها دراین خصوص ما را بفهمند و ما را درک کنند.

کی روش در ادامه افزود: کسانی که از کمپ اتریش ایراد می گیرند قطعا از تحول و پیشرفت تیم ملی مالدیو بی خبرند. این تیم برای بازی با ایران شش ماه کمپ سیستماتیک داشته وتمام توان خود را به موفقیت کرده است. با این شرایط به هیچ عنوان کار آسانی برابر این تیم نخواهیم داشت.

این مربی پرتغال خاطرنشان کرد: آنچه از نظر من اهمیت دارد چه آماده سازی و چه بازیهای دوستانه و اردوهای آماده سازی تیم ملی باید در نهایت منجر به صعود تیم ملی شود. با این شرایط من انتظار دارم شما از من بپرسید ما باید چکار کنیم که تیم ملی به جام جهانی برسد و چه راهکاری را برای رسیدن به این مهم مد نظر قرار دهیم.

وی در این بخش از گفتگوی خود با خبرنگاران همچنین تصریح کرد: ما در اردوی اتریش فقط به فکر بازی با مالدیو نبودیم و بلکه در پی ساختن پایه های تیمی برای صعود به جام جهانی بودیم. آنها که از برپایی این اردو انتقاد می کنند فقط نگاهی کوتاه مدت دارند که آن هم بازی با مالدیو است اما نگاه ما به آینده است و بازی با تیم‌های بزرگ آسیا که پیش روی تیم ملی ایران خواهد بود.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه نشست خبری امروز خود همچنین خاطرنشان کرد: از تمام برنامه‌هایی که تا به امروز اجرا کرده‌ایم و برنامه‌هایی که پیش‌رو داریم سه هدف را مد نظر داریم؛ برآورده کردن نیازهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت.

کی‌روش ادامه داد: بازی با مالدیو هدف کوتاه مدت ماست که در این راستا اردوی اتریش را برپا کردیم. ما در این اردو پایه و اساس تیم ملی را برای دیدارهای آتی که همان اهداف میان مدت و بلند مدت ماست گذاشتیم.

وی تاکید کرد: یقین دارم زمانی که مربیان باشگاهی و کارشناسان فوتبال ایران از برنامه‌ها و اهداف ما باخبرشوند آنها نیز با ما هم عقیده می‌شوند که برپایی اردوی اتریش نیاز تیم ملی بوده است.

این مربی پرتغالی یادآور شد: دوست دارم یک نکته را تکرار کنم و از یادآوری آن برای دهمین بار و صدمین بار هم هیچ واهمه ای ندارم. من ترسی از بیان این نکته به شما (خبرنگاران)، مربیان، کارشناسان و هواداران تیم ملی ندارم. معتقدم اگر بخواهیم فقط برای آماده‌سازی، روزهای فیفا را مد نظر قرار دهیم و در روزهای دیگر به آماده‌سازی تیم ملی بی‌توجه باشیم این برای آماده‌سازی تیم کافی نیست. ما نیاز داریم که سخت کار کنیم. می دانم برخی ها از شنیدن این جمله که باید سخت کار کنیم می‌ترسند اما من از این جمله هیچ واهمه‌ای ندارم و باز هم تاکید می‌کنم که برای موفقیت باید سخت کار کنیم.

خبرنگاری از کی‌روش پرسید مهمترین نکته‌ای که شما از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در اردوی اتریش دیدید چه بود که وی در پاسخ به این پرسش گفت: مهمترین نکته ای که من در این اردو دیدم اشتیاق و تعهد بازیکنان به کار کردن، علاقه آنها به کار و پیشرفت و اینکه چیزهای جدیدی یاد بگیرند تا فوتبالشان را بهبود بخشند و سطح کارشان را ارتقا بخشند.

وی با اشاره به سفر خود به مالدیو و بررسی تیم ملی فوتبال این کشور گفت: چیزی که من در مالدیو دیدم هماهنگی بالا و اشتیاق بازیکنان این تیم به ارائه بازی مطلوب بود. قطعا آنها از بازی با تیم ایران نمی‌ترسند و دوستدار ارائه یک بازی مغرور و مفتخر هستند. آنها به مصاف ایران می‌آیند و اگر در این بازی نتیجه را واگذار کنند قطعا چیزی را از دست نمی دهند. در این مسابقه این ایران است که اگر نتیجه را واگذار کند چیزی از دست خواهد داد به همین خاطر مالدیو با خیال آسوده به مصاف ما خواهد آمد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: سه نکته در تیم مالدیو مشهود است که شامل؛ آماده سازی فشرده‌، استفاده از بازیکنان باتجربه و اینکه چیزی برای از دست دادن ندارند می شود من از بازیکنانم می‌خواهم چه در بازی آتی با مالدیو چه در دیدارهای آینده که شاید رویارویی با برزیل باشد به حریفان احترام بگذارند.

کی‌روش با طرح این پرسش که چه چیزی می‌تواند در بازی با مالدیو برای ما خطرناک باشد افزود: شنیده ایم تیم شما چندین سال پیش مالدیو را با 17 گل شکست داده است. در این مسابقه تیمی که برنده می شود با خاطر آسوده و اینکه قدرت بالایی دارد از زمین خارج می شود اما تیم بازنده با انگیزه بیشتر تلاش می‌کند تا شکست خود را جبران کند. من این را در تیم فوتبال مالدیو مشاهده کردم که آنها به خوبی تلاش کردند تا پیشرفت کنند و بهتر شوند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به خبرنگاری که در خصوص انتخاب سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران پرسشی را مطرح کرد گفت: دوست ندارم در این کنفرانس که مربوط به بازی تیم ملی مقابل مالدیو می شود به موضوع انتخاب سرمربی تیم جوانان بپردازم اما باید یک نکته ای را عنوان کنم پیش از این بین من، آقای کفاشیان و ترابیان صحبت هایی در خصوص تیم فوتبال جوانان ایران شده بود که در آینده نزدیک نظر خود را در مورد این تیم اعلام خواهم کرد.

وی با تاکید دوباره بر اینکه برای موفقیت باید سخت کار کنیم افزود: نمی دانم حریف بعدی ما کیست؟ فعلا باید خود را برای بازی با مالدیو آماده کنیم شاید در مرحله باید با ژاپن و کره جنوبی روبرو شویم و در صورت صعود به جام جهانی حریفانی چون پرتغال و برزیل و یا تیمی بزرگ در انتظار ما باشد به همین خاطر باید خیلی خوب خود را آماده کنیم.

کی‌روش خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در یک فصل بین المللی به رقابت بپردازیم و به نتایج مطلوبی دست یابیم تنها چیزی که کیفیت کار ما را بالا می برد کار کردن است و نه چیز دیگر. برای موفقیت هیچ راهی نداریم مگر اینکه سخت کار کنیم ممکن است شما یک بار در یک شرط بندی برنده شوید اما همیشه این اتفاق رخ نمی‌دهد.
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اگر از من سئوال شود که در مقایسه لیگ فوتبال ایران با مالدیو کدام لیگ بهتر است بدون ترس و واهمه خواهم گفت لیگ ایران، اما اگر پرسش را در مقایسه لیگ‌های ایران با انگلستان و اسپانیا مطرح کنند باز هم بدون ترس می‌گویم لیگ اسپانیا و انگلیس بهتر است.

کی‌روش این جملات را در واکنش به خبرنگاری مطرح کرد که از او در خصوص اظهارنظرش پیرامون سطح لیگ فوتبال ایران مطالبی را عنوان کرده بود.

وی همچنین در خصوص خط خوردن بازیکنانی چون رضا نوروزی و ملی پوشان تیم فوتبال استقلال گفت: اجازه دهید این مسائل را جدا از هم پاسخ بدهم. اگر می‌خواهید در مورد تیم ملی سئوال کنید و اظهارنظری داشته باشید باید علایق و احساسات خود نسبت به یک تیم را بیرون بگذارید و وارد اینجا شوید . من این توصیه و نصیحت را برای شما دارم که در خصوص مسائل تیم ملی نباید هیچ وقت منافع باشگاهی را در نظر بگیریم.

وی از تعهد بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان در اردوی اتریش ابراز رضایت کرده و گفت: در این برهه زمانی از بازیکنانی که در اردوی تیم ملی حضور دارند رضایت کامل دارم و باز هم تاکید می کنم بازیکنانی که در حال حاضر در اردوی تیم ملی هستند انتخاب ما برای بازی با مالدیو هستند. رضا نورزوی هم به مانند دیگر بازیکنانی که در فهرست تیم ملی نیستند می تواند با نشان دادن کیفیت خود مجددا به تیم ملی باز گردند.

خبرنگرای از کی روش در خصوص اینکه نگران نیستید مشکلی که برای تیم امید پیش آمد برای تیم فوتبال بزرگسالان هم بوجود آید و این تیم را در مسیر موفقیت در جام جهانی ناکام بگذارد که وی گفت: من همیشه نگران مسائلی هستم که می‌تواند برای تیم مشکل‌ساز شود. یک ضرب‌المثل پرتغالی است که می‌گوید: "شیطان همیشه پشت در است" در فوتبال واقعا این ضرب‌المثل مصداق دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با تاکید بر اینکه به مسائل ریز و خیلی حساس توجه دارد افزود: شما اگر بهترین اتاق را هم داشته باشید و در آن اتاق یک پشه وجود داشته باشد آرامش‌تان به هم می ریزد. اینها نشان دهنده اهمیت جزئیات است و من بدان توجه ویژه دارم. شما این را بدانید که اگر من از شرایط تیمم اطمینان نداشته باشم و مطمئن نباشم که فیفا به بازیکنانم اجازه بازی داده است آن شب خوابم نمی‌برد.

وی خاطرنشان کرد: اجازه دهید این کنفرانس خبری را در همین جا تمام کنیم اگر من دیر به تمرینات برسم همین شما از من ایراد می‌گیرید که چرا مربی به تمرینات دیر رسید. من اعتقاد دارم باید از این کار که انگشت اتهمام را به سمت هم بگیریم و بدنبال مقصر برای اتفاقات تیم امید باشیم باید دست بکشیم و دست به دست هم بدهیم تا تیم را برای برزیل آماده کنیم.

کی‌روش از علاقه مندان به فوتبال خواست روز یکشنبه با حضور در ورزشگاه تیم ملی را همراهی کنند تا این تیم با آمادگی کامل به مصاف مالدیو برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین