کد خبر: ۱۳۰۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۲

استفاده تبلیغی نمایندگان از دریاچه ارومیه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد شدید از اظهارات غیرواقعی برخی از نمایندگان مجلس درباره میزان تخصیص اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه گفت: نمایندگان در آستانه انتخابات، از این موضوع استفاده تبلیغی می‌کنند. 

احمد علیرضا بیگی افزود: در حالی که میزان اعتبار اختصاص یافته برای انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه در بودجه سالجاری ۲۱ میلیارد تومان است اما برخی از نمایندگان در اظهاراتی غیرواقعی، رقم‌های کلانی را مطرح می‌کنند. 

اشاره استاندار آذربایجان شرقی به اظهارات اخیر محمدحسین فرهنگی، نمایده تبریز و عضو هیأت‌رئیسه مجلس است که در مصاحبه چند روز گذشته خود با خبرنگاران اعلام کرده بود، در قانون بودجه سال جاری کشور ۴۰۰ میلیارد ریال برای تامین آب دریاچه ارومیه از طریق انتقال آب رودخانه ارس اختصاص یافته است. 

بیگی در نشست هم‌اندیشی برای احیای دریاچه ارومیه و مقابله با روند خشک شدن این دریاچه، با نشان دادن تیتر یک روزنامه‌ای که به اظهارات محمدحسین فرهنگی درباره “اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای تامین آب دریاچه ارومیه” پرداخته بود، گفت: با نزدیک شدن به فصل انتخابات، چنین اظهارنظرهایی قابل تامل است. 

محمد حسین فرهنگی در نشست خبری روز شنبه خود به خبرنگاران گفته بود، برای اجرای کامل طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال لازم است اما در بودجه سالجاری و برای آغاز این کار اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است. 

این نماینده تبریز اظهار کرده بود، موفقیت اجرای طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه درگرو سرعت بخشی و تخصیص اعتبارات لازم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین