کد خبر: ۱۳۰۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۹

ورود قرآن چاپ چین به کشور متوقف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌کریم سازمان دارالقرآن‌ از توقیف قرآن‌های چاپ‌شده در چین موجود در بازار کشور خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌کریم سازمان دارالقرآن‌ الکریم در خصوص تابلوهایی که حاوی برخی از سوره‌های قرآن‌کریم است و از کشور چین یا دیگر کشورها وارد ایران شده‌اند، گفت: مدتی است تابلوهایی از جنس پوست، چوب یا مقوا که آیات قرآن کریم روی آنها نوشته شده، توسط شرکت‌های ایرانی خریداری و از طریق گمرکات به کشور وارد می‌شوند.

وی با اشاره به مشاهده واژگان اشتباه این تابلوها که عموماً‌ آیات قرآن هستند، اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و گمرک جمهوری اسلامی ایران از ورود این تابلوها جلوگیری خواهد شد.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم از شرکت‌های وارد کننده این تابلوهایی که با آیات قرآن زینت می‌یابند درخواست کرد که در مرحله نخست، اقدام به ورود چنین کالاهایی نکنند، چرا که در ایران تابلوهای بسیار زیباتر، از لحاظ خوشنویسی، طراحی و قاب وجود دارد و نیازی نیست که تابلوی قرآنی از چین و یا دیگر کشورها وارد ایران شود.

حاجی‌شریف همچنین در ادامه تصریح کرد: اگر برخی از شرکت‌ها خواستار ورود این تابلوها به ایران هستند باید پیش از هر اقدامی، کاملاً آنها را بررسی کرده سپس به خرید آنها اقدام کنند تا برای ترخیص بار خود در گمرکات با مشکل مواجه نشوند.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌کریم سازمان دارالقرآن‌ الکریم با اشاره به قرآن‌های چاپ شده‌ای که از کشور چین وارد کشورمان شده است، تأکید کرد: قرآن کتاب مقدس ما است و برای چاپ و صحافی آن شرایط خاصی وجود دارد که در کشورهای غیراسلامی آن شرایط، رعایت نمی‌شود لذا تقاضای ما از تمام افراد حقیقی و حقوقی آن است که قرآن‌های خود را در داخل کشور چاپ کنند و از سفارش چاپ به کشورهای غیرمسلمان خودداری کنند.

وی تأکید کرد: طبق توافق انجام شده بین سازمان دارالقرآن الکریم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فروش تابلوهای قرآنی و قرآن‌های وارداتی بدون مجوز و همچنین قرآن‌های چاپ داخل کشور که مجوز نشر ندارند در نمایشگاه‌های کتاب و نمایشگاه بین‌المللی قرآن جلوگیری خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین