کد خبر: ۱۳۰۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۷

در بریتانیا از هر ده نفر چهار نفر سرطان می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امكانات بهتر برای تشخیص سرطان از عوامل افزایش آمار مبتلایان است. 

یک سازمان خیریه بهداشتی در بریتانیا می‌گوید كه بالا رفتن آمار سرطان بدان معنی است كه از هر ده نفر در بریتانیا ۴ نفر در مقطعی از زندگی مبتلا به سرطان می‌شوند.

گروه "حمایت از بیماران سرطانی مكمیلان" می‌گوید كه آمار سرطان در یک دهه اخیر رشد قابل توجهی در بریتانیا داشته است.

وزرای بریتانیایی می‌گویند كه برای بهبود آمار بازماندگان سرطان و بهبود كیفیت زندگی بیماران پس از تشخیص و معالجه می‌كوشند.

گروه مكمیلان می‌گوید یک دهه پیش حدود یک سوم مردم، ۳۳ درصد، در مقطعی از زندگی مبتلا به سرطان شدند، اما این رقم اكنون به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

این تخمین‌ها بر پیش‌بینی‌هایی كه دو سال پیش در نشریه بریتانیایی سرطان منتشر شد استوار است. آن تخمین نتیجه‌گیری می‌كرد كه تا پایان ۲۰۰۸ دو میلیون بازمانده سرطان در بریتانیا وجودداشت و این رقم هر سال افزایش می‌یابد.

مكمیلان همچنین موارد اخیر سرطان و مرگ ناشی از آن در بریتانیا را بررسی كرد كه نشان می‌داد ۳۱۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۸ مبتلا به سرطان تشخیص داده شدند.

حدود ۱۵۷ هزار نفر مستقیما در اثر سرطان درگذشتند و ۸۹ هزار بیمار سرطانی در اثر سایر عوامل مردند، كه آمار مرگ بیماران سرطانی را به ۲۴۶ هزار نفر می‌رساند.

این گروه خیریه می‌گوید كه این معادل ۴۲ درصد كل آمار مرگ در بریتانیاست.

مكمیلان می‌گوید كه این افزایش تا حدودی ناشی از افزایش سن جمعیت است - افراد مسن بیشتر به سرطان مبتلا می‌شوند. به گفته این گروه عادات زندگی مثل تغذیه و میزان تحرک جسمی و علاوه برآن بهبود در زمینه تشخیص بیماری از دیگر عوامل است.

سیاران دیوان، مدیر گروه مكمیلان گفت كه این محاسبات پیامدهای مهمی برای نظام خدمات بهداشتی دارد.

او گفت: "واقعا هشداردهنده است كه شمار كسانی كه سرطان می‌گیرند اكنون از ۳۳ درصد بالاتر رفته و شمار مبتلایان از ده سال پیش خیلی بیشتر است."

"هم اكنون دو میلیون نفر در بریتانیا به سرطان مبتلا هستند و این رقم در ۲۰ سال آینده به ۴ میلیون نفر خواهد رسید. با این حال هیچ كس تصور نمی‌كند كه این كشور می‌تواند برای مقابله با سرطان دو برابر مبلغ كنونی هزینه كند. بنابراین باید در چگونگی صرف این پول دو برابر موثرتر عمل كنیم."

این سازمان خیریه می‌گوید شواهد فزاینده ای از مشكلات بهداشتی بیماران سرطانی مدت‌ها بعد از تشخیص و درمان وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین