کد خبر: ۱۳۰۸۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۱

گران‌فروشی میلیاردی دو كارخانه لبنی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر عامل سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان با تاكید بر تشدید برخورد با گران‌فروشان مواد لبنی گفت: تمام تغییرات قیمتی كه دارای مجوز هستند در سایت اینترنتی www.124.ir به ثبت رسیده است. 

نكویی مهر همچنین از ارجاع پرونده تخلف و گران‌فروشی دو تولیدكننده بزرگ مواد لبنی به سازمان تعزیرات حكومتی خبر داد.

وی میزان گران‌فروشی این دو تولید كننده را 6.6 میلیارد تومان اعلام كرد و افزود: قاضی پرونده می‌تواند 2 تا 5 برابر این رقم را به عنوان جریمه گران‌فروشی این دو تولیدكننده تعیین كند.

وی با بیان اینكه در روزهای اخیر مواردی دیگر از گران‌فروشی در محصولات لبنی گزارش شده افزود: پرونده این تخلف‌ها نیز در حال تكمیل مستندات است و به زودی به سازمان تعزیرات حكومتی ارجاع خواهد شد.

نكویی مهر همچنین از مصرف كنندگان خواست برای جبران خسارت، با طرح شكایت در سامانه 124، موارد تخلف را گزارش كنند و تصریح كرد: در غیر این صورت امكان شناسایی و جبران خسارت خریداران وجود ندارد.

معاون وزیر بازرگانی در ادامه از ثبت 939 پرونده در زمینه مواد لبنی در سازمان حمایت و سازمان‌های بازرگانی استان‌ها خبر داد و مبلغ این تخلف‌ها را 6.8 میلیارد تومان اعلام كرد

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولید‌كنندگان تأكید كرد: در مواردی كه مستندات و دلایل كافی مبنی بر بالا رفتن هزینه‌های تمام‌شده ارائه شود، در چارچوب مشخصی مجوز افزایش قیمت می‌دهیم.

نكویی مهر همچنین گفت: در مورد آن دسته از تولید‌كنندگان مواد لبنی كه برد ملی ندارند به استانداری‌ها و سازمان‌های بازرگانی استان‌ها اجازه داده شده است در مورد افزایش قیمت حداكثر تا سقف 10 درصد، تصمیم‌گیری كنند و بالاتر از این سقف، حتماً باید با هماهنگی سازمان حمایت انجام شود.

وی تصریح كرد: خارج از قیمت‌های مصوب، هرگونه افزایش قیمتی با برخورد شدید سازمان روبرو می شود و تولیدكنندگان موظف به بازگرداندن قیمت‌ها به سطح قبلی خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین