کد خبر: ۱۳۰۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹

لاریجانی: مردم توقع ندارند روی آنها عملیات روانی صورت بگیرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مردم توقع ندارند عملیات روانی روی آنها صورت بگیرد، گفت: مردم توقع ندارند که با عملیات روانی ذهن‌هایشان متفرق شود بلکه نیازمند افراد خدومی هستند که مشکلات آنها را شناخته و صادقانه با برادری و صمیمت آنها را حل کنند. 

علی لاریجانی دیروز پنج‌شنبه در مراسم تقدیر از سید محمد داود میرباقری کارگردان سریال مختار نامه، با اشاره به وجود مشاهیر بزرگی مثل بایزید بسطامی، شیخ حسن خراقانی و آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی گفت: این افراد همگی اهل تفکر و عرفان بودند لذا مردم شاهرود از پشتوانه عمیق فکری برخوردار هستند.

وی سیدمحمود شاهرودی را دردانه عالم مرجعیت دانست و گفت: حضور میرباقری به عنوان فرد هنرمند، خوشفکر و پر قریحه در شهر شاهرود یکی از افتخارات مردم این خطه می‌باشد.

لاریجانی با تاکید بر این که میرباقری هیچ‌گاه آثار هنری ارزشمند خود را به خاطر معیشت ایجاد نکرد، اظهار داشت: میرباقری از معدود هنرمندانی است که هنر را به خوبی می‌شناسند و با هنر زندگی می‌کند و از سر عشق آثارش را خلق می‌کند وی هیچگاه آثار هنری ارزشمند خود را به خاطر معیشت ایجاد نکرده و همین امر آثارش را متفاوت از دیگر آثار هنری کرده است.

وی نتیجه هنر واقعی را انکشاف در حقیقت دانست و تصریح کرد: سریال مختار تنها شرح یک دوره تاریخی نبود بلکه دو رویه از زندگی را به تصویر درآورده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: عده‌ای با مذهب و زندگی تجارت می‌کنند و نگاهشان به زندگی تاجرمابانه است اما سریال مختار روی دیگری از حقیقت زندگی را نیز به نمایش گذاشته است و آن این است که همه زندگی انسان حقیقتی را متجلی کند و برای دفاع از حق و ایجاد عدالت در جهان باشد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه عده‌ای فکر می‌کند باید دیگران را سرگرم کنند تا بتوانند حکومت کنند، اظهار داشت: هدف اصلی حکومت احیای حق، اجرای عدالت و مبارزه با ظلم است. اینها قرائتی است که امام علی(ع) از حکومت به پیروان خود آموخته است.

لاریجانی تاکید کرد: اثر میرباقری و دوستانش حقیقت پرمحتوایی را برای ابنای بشر باز می کند که بخش مهمی از زندگی انسان را تشکیل می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اثر میرباقری را پایه گذار سبک جدید در فضای رسانه جهان دانست و اظهار داشت: سبک میرباقری در تولید فیلم مختار نشانه‌ای از بلوغ فکری در جامعه است.

وی صیانت از نظام و انقلاب را باری گران بر دوش جوانان دانست و گفت: سهم ایران از تحولات منطقه بسیار زیاد است. ملت ایران 32 سال پیش این راه را به خوبی طی کردند و امروز مواهب آن را در تحولات منطقه می‌بینند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رابطه استعمار در منطقه در حال قطع شدن است، اذعان داشت: ملت ایران 32 سال پیش دیکتاتور بزرگ منطقه را سرنگون کردند امروز نیز ملت‌های عربی منطقه دیکتاتورهای مصر و تونس را سرنگون می‌کنند.

وی در بخش سوم سخنان خود با تبریک نیمه شعبان و ولادت امام زمان(عج)‌ گفت: جامعه منتظر به سوی علم و عقل حرکت می‌کند و از رکود و رخوت به دور است. جامعه مهدوی در طریق عم و دانش گام‌های رفیعی برمی‌دارد. می‌‌خورد و نه آخرت آنها و تنها وقت تلف کردن است، گفت: گاهی افراد مطالبی را بیان می‌کنند که مبنای کارشناسی ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جامعه باید به امور جدی بپردازد تا مشکل بیکاری، تورم و مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

وی با تاکید بر این که مردم توقع ندارند عملیات روانی روی آنها صورت بگیرد، گفت: مردم توقع ندارند که با عملیات روانی ذهن‌هایشان متفرق شود بلکه نیازمند افراد خدومی هستند که مشکلات آنها را شناخته و صادقانه با برادری و صمیمت آنها را حل کنند.

لاریجانی در سفر یک روزه به شهرستان دامغان و شاهرود در مراسم بزرگداشت آیت‌الله ترابی و مراسم نکوداشت استاد سیدمحمد داود میرباقری در دانشگاه صنعتی شاهورد شرکت کرد.

در این مراسم از بازیگران و عوامل سریال مختار تقدیر و تشکر به عمل آمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین