کد خبر: ۱۳۰۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۴

هری پاتر و اکران در ایران!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت مووی‌مگ نوشت: چند روزی است که با اکران جهانی قسمت آخر هری‌پاتر با عنوان «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت دوم» غوغایی در رسانه‌های سینمایی ایران به راه افتاده و دلیل آن هم این است که نام ایران به عنوان یکی از کشورهایی که قرار است همزمان با دیگر نقاط جهان این فیلم را اکران کند، دیده می‌شود. اما آیا بهتر نیست که در شرایط کنونی کمی در ادعای اکران هری پاتر در سینماهای ایران تفکر کنیم؟

متاسفانه اکثر رسانه‌ها به این خبر به شکل گسترده دامن زده‌اند و در این حالی است که قبلاً هم چنین مسائلی در سایتIMDB پیش آمده بود. به عنوان مثال شما می‌توانید در این آدرس زمان اکران فیلم کار بانکی با بازی جیسون استاتم را در ایران مشاهده کنید!. البته همین جا هم باید اعلام کنیم که به درستی مشخص نیست که دلیل رخ دادن چنین اشتباهاتی در سایت معتبر IMDB که تنها مربوط به موارد خاص هم نمی شود چیست!

بر فرض محال اگر هم قرار بود چنین اتفاقی رخ بدهد (که آرزوی هر طرفدار سینمایی اس ) تعدادی موانع بوجود می‌آمد که نمونه وار آنها را عرض می‌کنیم:

1- تهیه کنندگان سینما سعی می‌کردند تا اکران فیلم را دچار مشکل کنند زیرا همین چند هفته پیش بود که آنها به این نتیجه رسیدند که اکران فیلم خارجی به فیلم‌های داخلی ضربه می‌زند‌. البته منظور آنها فیلم‌هایی بود که اکرانشان را در غرب به اتمام رسیده‌، دی‌وی‌دی‌هایشان هم بیرون آمده و... خلاصه اینکه آن فیلم امروز جزو یادش‌بخیرهای سینمای جهان به حساب می‌آید! اما در بحث هری‌پاتر گویا قرار است این فیلم همزمان با دیگر نقاط جهان به اکران دربیاید پس آنها به راحتی می‌توانند زیرآب این فیلم بزنند!.

2- دقیقاً مشخص نیست که چه رابطه‌ایی بین استودیو برادران وارنر با مسئولین سینمای کشور برقرار است که این کمپانی بدون اعلام قبلی در IMDB اعلام می‌کند که فیلم چند روز دیگر در ایران اکران خواهد شد!. شاید آنها هم از ما یاد گرفته‌اند که همه کارها را در دقیقه 90 انجام دهند.

3- آیا واقعاً سینمایی در ایران وجود دارد که بتواند این فیلم را بصورت درست و حسابی نمایش دهد؟! سینماهای ایران ( به جز مواردی محدود که به بعضی از سینماهای تهران خلاصه می شود ) سالهاست که استاندارد سازی نشده اند و بالطبع با اکران این فیلم در سینماهای کشور، خاطرات فیلم عقرب برای تماشاگران زنده خواهد شد!.

4- و بالاخره مهمترین دلیلی که عطای اکران هری پاتر را به لقایش خواهد بخشید، ممیزی هایی است که در انتظار این فیلم خواهد بود. هری پاتر به خودی خود در رسانه های ایرانی به دلیل ماهیت جادوگری اش همواره مورد انتقاد مذهبیون بوده و حالا فکرش را بکنید که این فیلم قرار است در سینمای ایران هم به نمایش درآید!. جدای از این، اگر قرار بود که هری پاتری در ایران اکران شود، می بایستی قسمت های قبلی این مجموعه به نمایش در می آید نه اینکه آخرین قسمت که از قضا با درجه سنی PG-13 ( در ایران بالای 20 سال !) هم اکران شده ، بخواهد در سینماهای ایران به روی پرده برود. با این اوصاف بنظرم باید این فیلم را در شرایطی مانند؛ تک جنسیتی بودن سانس های نمایش ، ارائه شناسنامه در جلوی درب سینما و... اکران کنند!.

به همین چند دلیل محدود اکتفا می کنیم و از شما خوانندگان محترم هم تقاضا داریم تا بیش از این پیگیر این موضوع نباشید زیرا اگر کوچکترین احتمالی در این رابطه وجود داشت، دستگاه های ذیربط از ماهها قبل تبلیغ آن را به روشهای گوناگون انجام می دادند و اجازه نمی دادند که در چند روز مانده به اکران فیلم ، این خبر به گوش طرفداران برسد. از رسانه های سینمایی محترم هم تقاضا داریم تا بیش از این به این قضیه نپردازند و طرفداران پرشمار این فیلم را بی جهت امیدوار نکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین