کد خبر: ۱۳۱۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۹

حبیبی: پذیرش احمدی‌نژاد در طیف اصول‌گرایی به موضع‌گيری خودش بستگی دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ارتباط با نوع فعاليت گروه 8+7 گفت: در ارتباط با نحوه فعالیت اين گروه و افراد عضو در این گروه اطلاعاتم در حد مطالبی است که در رسانه‌ها درج شده اما این مساله که کمیته‌ای برای اتحاد اصول‌گرایان در حال تشکیل است، وجود دارد. 

محمد نبی حبیبی افزود: بعد از تشکیل این کمیته انتظار می‌رود که سخنگوی آن اخبار مربوط به این گروه را در اختیار رسانه‌ها قراردهد. 

وی درباره حضور لاریجانی و قالیباف در این گروه 15 نفره گفت : آنچه اطلاع داریم این است که هدف کلی تشکیل گروه و برگزاری جلسات ایجاد یک وحدت گسترد‌ه‌تر و عمیق‌تر بین اصول‌گرایان با محوریت روحانیت است. 

وی تصريح كرد: معتقدم اگر زیر چتر روحانیت موضوع رسیدن به وحدت را تعقیب کنیم راه درستی را انتخاب کرده‌ایم و این راهی است که حزب موتلفه اسلامی از مدت‌ها پیش به آن می‌اندیشد. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ارتباط با گمانه‌زنی‌های انجام شده از ائتلاف اصول‌گرايان پيشرو با اصول‌گرایان راست سنتی گفت: باید تاکید کنم که هیچ‌گونه تقسیم‌بندی را در بین اصول‌گرایان قبول ندارم. حزب موتلفه اسلامی به وحدتی می‌اندیشد که اکثریت گروه‌ها آن را قبول داشته باشند.

وی در ارتباط با لزوم وجود اصلاح‌‌طلبان در انتخابات آینده گفت: کسانی که خودشان را به اصلاح‌طلبی منتسب کرده‌اند از دید بنده به سه گروه تقسیم می‌شوند؛ دسته اول تشکل‌هایی هستند که به بهانه انتخابات راه براندازی را در پیش گرفتند، در ارتباط با این گروه معتقدم که نمی‌توانند در هیچ‌جای جمهوری اسلامی حضور داشته باشند و باید به اعمال این افراد از سوی قوه قضاییه رسیدگی شود. 

وی در ادامه تصريح کرد: گروه دوم منتسب به طیفی از اصلاح‌طلبان است که در زمان انتخابات گذشته فعالیت منفی نداشتند اما مرزی نیز بین خود و اغتشاشگران ترسیم نکرده و سکوت کردند در ارتباط با این دسته بايد عنوان كنم كه باید مواضع خود را برای ورود به عرصه به صراحت اعلام کنند. 

حبيبی افزود: سومین گروه افرادی هستند که مواضع خود و برائت خود را از جريان فتنه اعلام کرده‌اند. این افراد نظام، ولایت فقیه و اطاعت از ولی فقیه را قبول دارند و ممکن است رقیب و منتقد جدی برای اصول‌گرایان باشند كه حضور این گروه در انتخابات برای نظام و جامعه نیز مفید است. 

حبيبی در ارتباط با موضع‌گيری شخصيت‌های مطرح نظامی و سياسی در ارتباط با حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آينده گفت: در مواردی که پای اصل انقلاب به میان می‌آید و خطری اصل انقلاب را تهدید می‌کند افراد نباید از جریان‌ها دور باشند و بدون ورود به تشکل یا حزبی باید دفاع از انقلاب را انجام دهند. 

وی به حضور جریانی موسوم به جریان انحرافی اشاره كرد و گفت: در مورد حضور اين جريان در كشور تردیدی ندارم. 

حبيبی افزود: در حال حاضر قوه قضاييه افراد وابسته به به جريان انحرافی را محاكمه می‌كند و علی‌القاعده احمدی‌نژاد بايد از محكومين اين دادگاه تبری بجويد. 

وی با تاكيد بر اينكه در ارتباط با شخص احمدی‌نژاد باید عنوان کنم پذیرش ایشان در طیف اصول‌گرایی به موضع‌گیری‌های آینده ایشان بستگی دارد، گفت: در برخی موارد خودشان اعلام کردند که گرایشی به گروه و طیف خاصی ندارند و حتی جریان اصول‌گرایی را اثر گذار ندانستند. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصريح كرد: اگر تناقصی در گفته‌های احمدی‌نژاد وجود دارد باید خود پاسخ‌گو باشد اما طیف اصول‌گرایان در انتخابات دهم ریاست جمهوری يكپارچه از احمدی‌نژاد پشتيبانی كردند. 

حبيبی گفت: اینکه در حال حاضر احمدی‌نژاد را جزو طیف اصول‌گرایان می‌دانیم یا نه باید عنوان کنم در جریان اصول‌گرایی معیارهایی داریم که اصول‌گرا بودن یا نبودن را با آن معیارها می‌سنجیم‌. 

وي در پايان گفت: هر تشکل یا فردی که سابقه حضور در جریان اصول‌گرایی دارد اگر شرایط و مواضع خود را تغییر ندهد در این گروه باقی می‌ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین