کد خبر: ۱۳۱۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۹

كناره‌گیری جامعه مدرسین قم از فرایند انتخاباتی اصول‌گرایان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت سایه‌نیوز مدعی شد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از شركت در مدیریت فرآیند انتخابات برای اصول‌گرایان به علت مسئولیت‌ها و عواقب بعدی ورود مستقیم به تعیین مصادیق كاندیداها كه البته به خاطر نداشتن مجوز فعالیت حزبی روندی غیر قانونی هم می‌نمود، كناره‌گیری كرده و از معرفی نماینده برای آنها انصراف داد.

آنچنان كه حجت الاسلام كعبی خود را نماینده آیت‌الله یزدی معرفی و اعلام نموده است كه عنوان جامعتین به پایان رسیده و دیگر وجود خارجی ندارد، اما استفادۀ رسانه‌های مرتبط با اضلاع تشكیل دهنده ائتلاف از عنوان جامعه مدرسین با هدف استفاده از وزن سیاسی آن، موجب رنجش و تكدر خاطر و البته تذكر اعضای ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گردیده است.

اقدام به كناره‌گیری جامعه مدرسین كه بر مبنای تجربیات گذشته اتخاذ شده است، مسئولیت جامعه روحانیت مبارز تهران را چندین برابر نموده و از طرفی هم بعضی از اضلاع كه در كمیته نظارت نماینده ندارند ابراز داشته‌اند كه با ترتیب جدید، حالا كه جامعه مدرسین نماینده ای در كمیته نظارت و داوری ندارد، لزومی بر معرفی دو نماینده از طرف آیت‌الله یزدی نیست و درخواست حضور نماینده‌ای از طرف ضلع مطبوعشان را در كمیته نظارت و داوری دارند.

گفتنی است در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری نیز به رغم مخالفت مراجع عظام تقلید و بسیاری از اعضای برجسته جامعه مدرسین و عدم حصول حد نصاب، آیت‌الله یزدی به عنوان رییس جامعه مدرسین از محمود احمدی‌نژاد حمایت كرد و این حمایت در بسیاری فضاها به عنوان حمایت جامعه مدرسین جا زده شد.

چندی پیش حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی فاش كرد برخی اعضای جامعه مدرسین تاكید داشته‌اند حمایت از احمدی‌نژاد همزمان با برائت از مشایی باشد، اما مورد قبول واقع نشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین