کد خبر: ۱۳۱۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶

پیشتازی «پارسی» برای واحد پول ملی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اقتصادی بانک مرکزی از ثبت 5 هزار نظر توسط مردم برای حذف صفر پول ملی خبر داد و گفت: ‌تاکنون پارسی بیشترین پیشنهاد از سوی مردم را برای تغییر نام واحد اصلی پول کشور به خود اختصاص داده است.

حسین قضاوی امروز در اولین نشست خبری طرح اصلاح پول ملی (رفرم پولی) با بیان اینکه تا کنون بیش از 60 هزار نفر به سایت پیش‌بینی شده برای تغییر واحد پول ملی مراجعه داشته اند، از ثبت 5 هزار نظر در ای زمینه خبر داد و گفت: در بانک مرکزی کارگاه‌هایی برای برگزاری رفرم پولی در حوزه‌های مختلف تشکیل شده است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی اظهار داشت: از کل شرکت کنندگان تا کنون 92 درصد آنها مرد و 89 درصد آنها نیز زیر 45 سال بوده است و عموماً هم از فوق دیپلم و به بالا بوده‌اند.

قضاوی با اعلام اینکه 73 درصد از مردم اعلام کرده‌اند که ترجیح می دهند از ابزارهای الکترونیکی در مبادلات خود استفاده کنند، از موافقت 83 درصد مردم با حذف صفرها از پول ملی خبر داد و بیان داشت: پارسی با 1500 رای برای واحد اصلی پول ملی فعلاً پیشتاز است.

وی با تاکید بر اینکه دریک با 698 نظر به عنوان واحد فرعی پول ملی مطرح شده است، گفت: همچنین 99 نظر برای ریال، 1304 برای تومان و 230 نظر نیز تحت عنوان هیچکدام ثبت شده است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه 340 نظر حذف یک صفر و 93 نظر نیز حذف دو صفر را ثبت کرده‌ا ند، بیان داشت:‌805 نظر با حذف 3 صفر و دو هزار و 480 نظر نیز با حذف 4 صفر موافقت کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
0
واحد پول ملی حاضر خوب بوده و مشکلی برای مردم ایجاد نکرده و نخواهد کرد
به فکر غصب مال مردم با گل آلود کردن آب نباشید
روزگار دوباره تغییر خواهد کرد پل‌های پشت سر را ویران نکنید
در طول دوران‌های تاریخ قدرت دست به دست شده است
طوری رفتار کنید که در فردای این روز دوست دارید که با شما هم آنچان رفتار شود
فکر مردم را با اغتشاش مشغول نکنید
رشوه و تبعیض و رانت و پارتبازی را عوض کنید و بس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
0
من کامنت های چند سایت رو دید زدم و از اظهار نظرهای سطحی وکودکانه بسیاری از هموطنان عزیزم افسوس خوردم اکثر انان از روی تعصب قومی و قبیله ای نظراتی بدون ذره ای تفکر داده بودند که هیچ کدام ملی گرایانه وشایسته نام ایرانی نبود اکثر انان با شنیدن نام پارسی یاد تهران وبه قول خودشون بالا شهری ها افتاده ودر ذهن شان کلمه پارسی تداعی کننده زبان فارسی شده که کاملا اشتباه میکنند دوست عزیز و هم میهن گرامیم بطور خلاصه عرض کنم نام پارسی یاد اور امپراطوری قدرتمند پارس و سرزمین پهناور پارسه با تمام اقوام وملل ومردمان خاص ان روزگار است تمام اریایی ها از اذری و کرد ولر و ترکمن و گیلکی و بلوچ...ان زمان همه در کنار هم و تحت لوای درفش کاویانی با هم تعامل و زندگی نسبتا خوبی داشتند و همین اتحاد و همبستگی اقوام سرزمین پارس بود که از انان کشوری قدرتمند ساخته بود که حتی بر روم و یونان و مصر هم استیلا یافته بودند در ارتش قدرتمند ایران از همه اقوام سرباز بود و همه برای یکپارچگی امپراطوری پارس نبرد میکردند و از جان مایه می گذشتند دوستان من قوم را با نژاد اشتباه نگیرید همه اقوام ایرانی از نژاد اریایی هستند و سرزمین اجدادی ان‌ها امپراطوری پارس نام داشته حالا چه شده هر کدام از ما مدعی هستیم... تمام اقوام ایرانی در حال حاضر با هم امیختند ودر بسیاری نسبت فامیلی برقرار است این اختلافات جز شاد کردن دل سیاه دشمنان این مرز وبوم ثمر دیگری ندارد

زنده باد ایران زنده باد ایرانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
0
تو که خیلی با تفکر تشریف دارید با این همه اطلاعات غلط چرا هواداری میکنی؟ وقتی قومی حساس هستند چرا نباید نام دیگری باشد. اینقدر پارس پارس نکنید که خریدار ندارد چون ترک وکرد ولر وعرب وتات وگیلک ومازنی وترکمن بلوچ و...کسی را برای پارس ماندن باقی نمی گذارد. با حذف همه چیز خیلی سعی میکنند قومیت ها را تحت لوای این نام بکشند ولی وقت تلف میکنند. با شعارنویسی تبلیغات میکنند و بعضی‌ها به جای خدمت به مردم در مجلس دنبال کشف کلمه جدید بی ربط برای سیستم‌های بین المللی هستند مهم آن است خودت بسازی ونام آن را خودت انتخاب کنی هنر این است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
0
0
به نظر من تومان بهترین گزینه برای واحد پولی ایران است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین