کد خبر: ۱۳۱۱۰۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵

شمقدری: در مورد دستگیری هنرمندان خبری ندارم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جواد شمقدری گفت: جشنواره فیلم کودک برگزار خواهد شد، اما اینکه آیا این جشنواره در همدان برگزار شود معلوم نیست. 

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه نخستین دوره جشنواره آموزشگاه های آزاد سینمایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک تصریح کرد: هنوز درباره محل برگزاری جشنواره فیلم کودک تصمیمی نگرفته ایم و آقای میرعلایی برای تعیین محل برگزاری جشنواره کودک در حال مذاکره و پیگیری از گزینه های پیش رو هستند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «با توجه به تاسیس سازمان سینمایی در ماه‌های آینده، تکلیف حکم جدید برای تاسیس موسسه امور جشنواره‌ها و روابط بین‌الملل سینما چه می‌شود؟» اظهار کرد: ما نباید کارهای جاری مان را در معاونت سینمایی متوقف کنیم. در آینده ممکن است بخش جشنواره‌ها و روابط بین‌الملل در چارت سازمان سینمایی، یک دفتر مستقل و یا یک معاونت مستقل باشد.

شمقدری ادامه داد: موسسه امور جشنواره ها و روابط بین‌الملل سینما پس از تشکیل سازمان سینمایی زیر مجموعه این سازمان قرار خواهد گرفت.

معاون سینمایی وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت تشکیل مناطق هشت گانه سینمایی کشور گفت: شکل اجرایی این کار عوض می شود. گویا استان ها نتوانسته اند جمع شوند و با یکدیگر در مورد تشکیل مناطق هشت گانه سینمایی تصمیم بگیرند. به همین دلیل هم قرار بر آن شد که ما با تک تک استان ها صحبت کنیم.

شمقدری افزود: البته طبق آنچه گفته شده بود، دو فیلم با حمایت استانداری ها تولید شد که ناقص بودند. یکی از این فیلم ها «آسمان هشتم» و دیگری کاری برای جشنواره فیلم کودک بود که مرحوم آشتیانی کارگردانی آن را برعهده داشت.

وی همچنین درباره کمیته مشترک معاونت سینمایی با خانه سینما گفت: نمایندگان ما برای گفت‌وگو آماده هستند اما از آن طرف تمایلی ندارند.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران پیرامون شایعه احضار یا دستگیری یکی دو تن از هنرمندان بیان کرد: من در این مورد خبری ندارم و باید صحت این مطلب را بررسی کنم.

شمقدری در پایان در پاسخ به این مطلب که «آیا ارشاد برای رفع این مشکل هنرمندان پیگیری خواهد کرد؟» بار دیگر تاکید کرد: من اصلا در این مورد اطلاعی ندارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین