کد خبر: ۱۳۱۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹

طالبان خبر مرگ "ملا عمر" را تکذیب کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگویان طالبان اعلام کردند که شماره تلفن‌های همراه آنان توسط نیروهای اطلاعاتی آمریکا هک شده و پیام‌های متنی درباره مرگ ملاعمر که از سوی آنان به رسانه‌های افغانستان ارسال شده، کذب هستند. 

صبح امروز رسانه‌های افغانستان پیام‌های متنی از شماره تلفن‌های "قاری یوسف احمدی " و "ذبیح الله مجاهد" 2 سخنگوی طالبان دریافت کردند که خبر از مرگ ملا عمر می‌داد.

در این پیام که به تمامی رسانه‎های افغانستان ارسال شده، آمده است، "شورای رهبری امارت اسلامی افغانستان اعلام می‌کند که امیرالمومنین دار ‎فانی را ودعاع گفت و به حق پیوست. خداوند وی را رحمت کند".

به گزارش رویترز، ذبیح‌الله مجاهد در گفت‌وگو با این رسانه اعلام کرده که شماره موبایل وی و دیگر سخنگوی طالبان توسط نیروهای اطلاعاتی آمریکا حک شده و ما انتقام این کار را از شبکه‌های مخابراتی خواهیم گرفت.

چندی پیش نیز شایعه کشته شدن ملا عمر، در رسانه‎های داخلی و خارجی منتشر شد اما پس از اندکی این خبر از سوی طالبان تکذیب شد.

انتشار چنین خبرهایی، در آستانه واگذاری مسئولیت‌های امنیتی به نیروهای افغان، خروج نیروهای خارجی از افغانستان و مذاکره مستقیم آمریکا با طالبان صورت می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین