کد خبر: ۱۳۱۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲

۱۶ کشته در ناآرامی‌های دیروز در سوریه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کشته شدن ۱۶ نفر در چهارمین روز ناآرامی‌‌ها در شهر حمص و فرار ۵۰۰ آواره سوری به لبنان از آخرین تحولات سوریه به شمار می‌‌رود.

به گزارش رویترز، شهر حمص برای چندمین روز متوالی شاهد ناامنی و اعتراضات مردمی بود. روز گذشته مراسم تشییع اجساد کشته شدگان شهر حمص در منطقه الخالدیه که آمار آن در ۴ روز گذشته به ۵۰ نفر رسیده است به خشونت کشیده شد.

حاضران در مراسم تشییع با سر دادن شعار سقوط نظام حاکم سوریه را خواستار شدند که این امر منجر به دخالت نیروهای امنیتی سوریه و کشته شدن ۱۶ نفر شد.

بنا بر اعلام شاهدان و ساکنان حمص شدت تیراندازی و درگیری در این شهر به حدی بود که کسی نمی‌توانست از خانه خارج شود. اعتراضات در شهر حمص که در ۱۶۵ کیلومتری شمال دمشق قرار دارد از ۲ ماه پیش آغاز شده است.

الجزیره نیز گزارش داد که بیش از ۵۰۰ نفر از شهر القصیر و از طریق مرزهای مشترک با لبنان به این کشور فرار کرده‌اند.

از سوی دیگر ساکنان شهر بوکمال در مرزهای عراق نیز در راستای جلوگیری از هرج و مرج و ناامنی در این شهر با نیروهای امنیتی سوری مذاکره کردند. در جریان این مذاکرات فرماندهان نظامی سوریه از سران شیوخ بوکمال خواستند سلاح‌هایی را که از ساختمان المخفر و پلیس منطقه به سرقت برده اند بازگردانند. تحویل برخی افراد مسلح تحت تعقیب نیز از دیگر خواسته های مسئولان امنیتی از شیوخ بوکمال بود.

روزنامه الوطن چاپ سوریه نیز اعلام کرد که اوضاع شهر حمات در ۲۱۰ کیلومتری شمال دمشق پس از گذشت هفته‌‌‌ها ناآرامی به حال عادی بازگشته است. این در حالی است که شهر ادلب در شمال غرب دمشق همچنان شاهد اعتصاب سراسری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
0
0
انشا اله که تمام دیکتاتورهای عالم نابود میشن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین