کد خبر: ۱۳۱۲۱۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴
صالحی، وزیر امور خارجه:

برای برقراری رابطه با هیچ کشوری بجز رژیم صهیونیستی، مشکلی نداریم

روابط تهران - لندن مطلوب نیست، انگلیس در رفتارش تجدید‌نظر کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 'علی اکبر صالحی' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای برقراری رابطه با هیچ کشوری بجز رژیم صهیونیستی که از اساس مطرود است، مشکلی نداریم، روابط دو جانبه تهران - لندن را مطلوب ندانست و به انگلیس توصیه کرد که در رفتارش با ایران تجدید‌نظر کند. 

مقام ارشد دستگاه سیاست دیپلماسی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، برقراری رابطه با هر کشوری را بر اساس 'گفتمان همسطح ' پیگیری می‌کند. 

وی تصریح کرد: رفع محدودیت از نصرت‌الله تاجیک می‌تواند علامت مثبتی از طرف دولت انگلیس مبنی بر تجدید‌نظر جدی در روابط با تهران باشد. 

وزیر امور خارجه اظهار داشت: آمریکا می‌خواهد به جمهوری اسلامی ایران به دیده ایران قبل از انقلاب بنگرد و تهران را در مدار تمایلات و خواسته‌های سیاسی خود قرار دهد. 

صالحی گفت: رابطه‌ای که آمریکا می‌خواهد، رابطه گرگ و میشی است که ما آن را رد می‌کنیم. 

وی در عین حال خاطرنشان کرد: چنانچه آمریکا از اشتباهات گذشته‌اش دست بردارد و به حقوق ملت ایران احترام بگذارد، آنگاه شرایط متفاوت خواهد بود. 

وزیر امور خارجه ایران همچنین 'سوء‌تفاهم‌ها' میان تهران - ریاض را معلول تحولات منطقه‌ای دانست و تصریح کرد: این سوء‌تفاهمات قابل رفع است. 

صالحی 'مناقشه هسته‌ای ایران' را ابدی ندانست و اظهار داشت: ما در موضوع هسته‌ای به دنبال راه حل برد - برد هستیم و اگر غرب به این راه حل اعتقاد دارد سر میز مذاکره حاضر شود. 

وزیر امور خارجه ایران افزود: ادامه سیاست هویج و چماق راه به جایی نخواهد برد چرا که فشارها ایران را آبدیده‌تر می‌کند. 

وی به غرب توصیه کرد که سر میز مذاکره حاضر شود تا مسأله حل شود زیرا ایران کشور مستقلی است و تصمیم گرفته است هر هزینه‌ای را برای حفظ استقلال خود بپردازد. 

صالحی اعلام کرد:‌ بخش دیپلماسی عمومی به عنوان یک اداره کل زیر نظر وزیر امور خارجه تشکیل و اداره خواهد شد. 

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: استخدام‌ها در وزارت خارجه نباید بر مبنای تبارگرایی، دوستی، رفاقت و توصیه باشد بلکه باید بر اساس گزینش علمی و مصاحبه توسط کمیته‌ای صاحب صلاحیت صورت گیرد. 

وی اظهار امیدواری کرد که 'طی دو سال آینده یک هزار نیرو بر اساس شیوه‌های علمی جذب وزارت امور خارجه شوند'.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین