کد خبر: ۱۳۱۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۴

چگونه امام‌زاده‌های ایران 7 برابر شد؟+ تصاویر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استان اصفهان به دلیل شرایط آب و هوایی و تعدد مناطق روستایی یكی از پرامامزاده‌ترین استان‌های كشور پس از استان‌های شمالی كشور محسوب می‌شود. تنها در یكی از شهرستان‌های این استان به نام خوانسار، حدود ۵ امامزاده وجود دارند كه دو تن از آن‌ها دو سال پیش یعنی در سال ۸۸ طی اتفاقی نادر كشف شدند! 

ماجرا از آن جا شروع می‌شود كه شركت گاز این شهرستان در حفاری‌های خود برای عملیات گازرسانی در یک خیابان به مقبر‌ه‌ای قدیمی با تخته‌سنگ‌های بزرگ برمی‌خورد و همین شروع قصه‌ها، رؤیاپردازی‌ها و خواب‌های دیده و ندیده برخی اهالی ساده‌لوح و البته افراد سودجوی منطقه می‌شود.

پس از این حادثه بدون كوچک‌ترین اجازه از نهادهای دولتی برخی افراد شروع به ساختن بارگاه و نصب تابلو در منطقه می‌كنند. این در حالی است كه مقبره مذكور در وسط یک محله مسكونی و خیابان با عرض كم قرار دارد. 

سودجویان با این حربه تكراری كه امام موسی كاظم‌(ع) فرزندان زیادی دارند و كمتر كسی به نسب‌شناسی مقبره مذكور شک می‌كند، یک مقبره را به دو نفر افزایش داده و این قبور را به عنوان دختران امام موسی كاظم‌(ع) - دقت شود با یک واسطه- معرفی می‌كنند به این امید كه مردم در نهایت از این كه دو فرزند دیگر این امام معصوم كشف شده‌اند ابراز شادمانی می‌كنند، در حالی كه همان‌‌طور كه ذكر شد پیش از این ۵۰۰۰ امام‌زاده دیگر به همین طریق در كشور ایجاد شده‌اند!

ذكر این نكته خالی از توجه نیست كه مردم روستاهای ایران به طور معمول قبرستان منظم و مشخص به‌سان آن‌چه كه امروز تحت نظارت سازمان‌های دولتی شاهد هستیم نداشتند و معمولاً قبرستان‌های متعدد در نقاط مختلف روستاها حفر می‌شد و مردم مردگان خود را در محلی نزدیک به محل سكونت خود دفن می‌كردند. قبر مذكور نیز در كنار مقبره‌های متعدد دیگر در همین خیابان قرار دارد. با این نگاه هركدام از مقبره‌ها می‌توانستند مستعد بروز یک امام‌زاده باشند!

بنا بر یک تفكر غلط عمومی كه تصور می‌شود میزان استقبال از چنین مكان‌های مذهبی تقلبی دلالت بر صحت، مشروعیت و قانونی بودن آن است، پخش شایعه كشف امام‌زاده جدید در شهرستان خوانسار باعث شد تا مردم هر چند برای كنجكاوی به این مكان رجوع كنند و این‌گونه امام‌زاده تقلبی شلوغ جلوه نماید و البته مشروع. در همین میان تابلوی امام‌زاده جدید توسط اهالی محل در خیابان اصلی جهت راهنمای گردشگران و زوار نصب می‌شود و كوچک‌ترین برخوردی نیز با آن نمی‌شود.

همه این اتفاقات در حالی طی دو سال می‌افتد كه اداره اوقاف این شهرستان به‌رغم همه تأكیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جدی با جهل و خرافات در كشور تنها موضع سكوت اختیار می‌كند. از طرف دیگر حوزه علمیه بزرگ این شهرستان متعلق به مرحوم آیت‌الله ابن الرضا خوانساری و آستان قدس رضوی در پی درخواست برخی دلسوزان منطقه جهت مشخص شدن انساب و شجره‌نامه فرد مذكر صحت این امام‌زاده را تأیید نمی‌كنند و از دروغین بودن آن خبر می‌دهند.

نكات جالب دیگر در این رابطه خواب‌دیدن‌های فراوان خانه‌های اطراف در مناقب این امام‌زاده‌ها و نصب زیارت‌نامه بر سر قبور آنهاست و سنگی كه در اثر حفاری از زیر زمین در آورده شده و به گوشه‌ای انداخته شده است. برخی از افراد با نقل اینكه از این سنگ خون جوشیده است بر سر آن نشسته و دعا می‌خوانند و سنگ را می‌بوسند كه یكی از تصاویر را در عكس بالا می‌بینید.

باید دید بالاخره چه زمانی سازمان اوقاف اعتقادات مردم را ارجح بر منافع خود می‌كند. {$old_album_131279}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
0
ما ایرانیها بت پرستی را بیشتر از خدا پرستی دوست داریم!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
0
من قربون 14 معصوم برم اینا دیگه چی هستند از کجا پیداشون می شه بت‌پرستی به شیوه نوینه

بخدا گناهه والله ... از این ها بهتر می فهمید که به قبری می گن امام زاده اخه تو این عصر با این تفکر می شه دین داری کرد می شه پشتیبان دین بود اینا دیگه چه جو مسلمانی هستند بخدا لطمه به دین می زنند این بی دینان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
0
در استان ما گیلان در هر ده و شهری چندین امامزاده وجود دارد در حالیکه 90 درصد اصلا شجره نامه واقعی ندارند و جالب تر اینکه همه هم فرزندان امام موسی کاظم هستند. برخی مردم زود باور و ساده دل برای براورده شدن حاجت دست به کارهای عجیب وخطرناک مثل قل خوردن در سراشیبیهای تندو یا پریدن می کنند و هیچ تلاشی هم برای روشن نمودن و آگاه کردن آنها انجام نشده. متاسفانه در طول این سالها شیادان با سو استفاده از این باورهاپول زیادی به جیب زدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
0
اینکه چیزی نیست در لرستان امام‌زاده‌ای هست که بعلت دوری از جاده شعبه دومشو کنار جاده آوردن-آخرین روستای لرستان به اسم پاعلم-مرزخوزستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
0
خوب چرا؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
0
خدمت سردبیر محترم
سلام

بنده یکی از اهالی محل مذکور بوده‌ام و هنگام پیدا شدن آن نیز آنجا بوده‌ام آیا شما آمدید و این سنگ را دیده‌اید؟ این سنگی که شما نمایش داده‌اید در فاصله 100 متری آن قرار گرفته است و سالیان دراز آنجا بوده و افسانه‌های برای آن گفته‌اند اما قبر اصلی که از چهار تکه سنگ بزرگ (هر کدام به وزن 500 کیلو می‌باشد و مزین به آیات قرانی می‌باشد) که در قدیم قبل از دست‌برد دزدان محل زیارت اهالی بوده است و بعد از مدتی زیر خاک پنهان می‌شود که هنگام حفاری قبر اصلی پیدا می‌شود و این را نمی‌شود کتمان کرد اما اگر خبر گار شما به این جا اعزام گردد متوجه می‌شوید که این مقبره چرا زیارت‌گاه است و اگر امروز هرکسی شایعه‌ای بیان می‌کند به خاطر قصه‌های است که از قدیم برای آن تعریف شده است و اهالی نامه‌های زیادی برای مشخص کردن قدمت ارسال نموده‌اند که جوابی نشیده‌اند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین